Monday, May 23, 2011

Kenapa kita masih lagi sayangkan dia, walau dia telah tinggalkan kita




Kenapa kita masih lagi sayangkan dia, walau dia telah tinggalkan kita?

Kenapa kita masih lagi sayangkan dia, walau dia dah buangkan kita dalam hidupnya?

Kenapa kita masih lagi sayangkan dia, walau dia telah hancurkan hati kita?

Kenapa kita masih lagi sayangkan dia, walau dia permainkan cinta kita?

Kenapa kita masih lagi sayangkan dia, walau dia .......



.................

Naper ko still syg dia , walau dia dh pijak cinta ko ??

Naper ko still syg dia , walau dia runtuhkan mahligai ko ??

Naper ko still syg dia , walau dia pergi tanpa belas ??

Naper ko still syg dia , walau ko menangis dia pandang ko penuh benci ??

Naper ko still syg dia , walau dia tak pernah pikir susah ko ??

NAPER?NAPER?Naper ko still sayang dia ??? !!~

SEBAB ......

bila dia tinggal aku ... aku sedar kelemahan diri aku

punca dia pergi ...

bila dia buang aku .. aku makin dekat dengan Tuhan ,

dan aku tahu ujian ini utk aku baiki diri .. bukan merosakkan diri aku dgn kebencian

bila dia hancurkan hati aku .. aku teringat betapa byk hati dia aku hancurkan ,

tanpa aku sedari ..



Bila dia pijak cinta aku .. aku tahu cinta tuh dh lamer x berkembang tak d baja ..

atas kelalaian dan kealpaan aku ..

bila d pijak baru aku tercungap untuk bernafas ,

dan cuba bangun dan kembang semula



Bila dia runtuhkan mahligai aku .. saat tuh , ia hanya mahligai kaca .. yg pudar sinarnya

hanya tiang cinta yg mmbuat ia terus berdiri ..



Bila dia pergi tanpa belas ...

Aku kenal dia , aku tahu dia berperang dengan diri ...

mencari kekuatan untuk berlalu



Bila dia pandang aku penuh benci ... itu kerana dia sayang aku , walau dia cuba nafikan


Bila dia tak pernah pikir susah aku .. sebenarnya dia tak pernah berhenti memikirkan aku ..



dan kerana itu ,

aku still sayang dia ..

dan mengharapkan peluang dari Tuhan untuk perbaiki segalanya .. !!~

dan aku berjanji ,

walau sesaat aku takkan sia kan ...

-------endless love----------




Ello there all d darlinggss ............. !!~

tgh2 malam saat semua dh beradu suratan nih ,

me tiba2 gian nak menulis

almklum lah , cuti dh lamer ... rayer kata nya kan , ahaks !~



so , ader sape2 yg penah di tinggalkan ????

jeng

jeng

jeng

jeng

soklan cepumas cket

jawab dlm hati sudahh ... kalo malu , he2



stended procedure la ..

biler kena tinggal ..

dia curang ..

ade org lain ..

kita akan sedeyyy sesangat100X ....

nangess berkilo2

semangat hilang

jiwa mati

xder mood

hati tak menentuu

pikiran sasau ..

antara simptom2 la .................he2



then ,

terbitlah rase mencikkk

marah.

geram.

dendam.

macam2 rase la kans ...

dia tinggal kita ,

mmg dia sgt2 la bersalah kan.

mcm org yg dia pilih tuh sgt2 cantik

sgt2 baik.

itu ini itu ini.

kita penuhkan diri dgn rs kebencian yg meluap2 ..

rasa marah yg membakar2



sebab ???

kita nak ubati hati kita kan ..

konon2 kalo wat mcm tuh ,

kita akan cepat lupa kan dia

kita paksa diri tuk benci dia

kita dok kata kat semua orang,

aku mencikkkkkkkkkk dia ..............!!!!~



tp,

bila dok sorang .

bila malam.

mula la ............... SOB SOB SOB .

nangesss ,

nangesss ...

nangess ..

sbb , kita tertanya2 ,

" naper u buat i mcm nih "

dan

sebab

rindu dia ..........................



TAPI ,

ahaaaaaaaaaaa !!~ ... ahaks

ader tak , kita pikir ..

naper dia pergi ?

adakah semua salah dia ?

some yess ,

dh dpt yg baik , tip top , mantap ... still pergi pd org lain.

tp , ade gak certain cases,

kalo kita renung diri .... renung dalam2

muhasabah diri .

renungkan segala2 nya ..

jgn terkejut ,

kalo kita d temukan dengan salah kita ..

kelemahan kita .

then ..

hepp heppp .... jgn salahkan diri

tp, perbetulkan kesilapan

be a better person .

thank to God

atas ujian. dugaan ini .

kita makin mengenal diri .

ingat.

setiap yang berlaku ade hikmahnya.



d hardest part.

buang rasa benci. marah.sakit hati.dendam kesumat. segalanya

buang perasaan

bila ingat dia , hati membara dengan amarah.

kerna ingat.

in order to be a better person.

in order to live ur life happily .

kita kena penuhkan diri dengan rasa CINTA. SAYANG.

pada semua

pada sekeliling.

learn to memaafkan.

seperti mane kita ingin di maafkan .. kita mesti memaafkan.

learn to smile .

learn to dance in the rain.

then,

kita akan nampak what a wonderful world we have............... !!~



" been there. done that. belip me "


*Dari note yang tersimpan lama dahulu.. Dah tak tahu mana asal usulnya.. Dah selalu nampak dekat page page Facebook



Comments
10 Comments

10 Orang Yang Prihatin:

cik qiqilala said...

seyes. kene kat diri aku.. haihhh!

Norfarahniza said...

huhu..
pernah kena benda yg sama!

tamlegend said...

cik qiqilala...hampir semua org pernah merasa...akupntgh merasa ni...still lg mengharap dia kembali...

yanty said...

tik tok...as-salam....
hmm cmna mo ckp ehh...
dak prnh lg kna tglkn...meninggalkn ada laa..
hhuu...tp,meninggalkn pn sbb to dia ada org len...
dn bila decided bt cm2,xde pula rsa menci dn sgl rsa 2...dn plg best,skjap jak da x ingat org 2...mungkin sbb masa dn perasaan belum bercanggah sepenuhnya....hahahaha.....

Ice Juliette said...

aku benci n3 ni.. sbb ianya betul..... huk3..... same dgn ape aku rase... cume kau bentukkan ia dgn kata2.. masih.... mengharapkan dia lagi.. May Allah bless...

nora izzaty said...

memunasabah diri memang penting, dari kesilapan kita jadikan pengalaman . lepas dari kena tinggal , kita jadi tabah , belajar dari kesilapan utk tak dpermainkn lagi .karma sentiasa tgu,.

Umie Naziera said...

huhuhu..nak nangess

lilymokhris said...

Kenapa dia masih inginkan kita walaupun kita dah maki dia macam2
Kenapa dia tetap rindukan kita walaupun kita tak sukakan dia pun
Kenapa dia nakkan kita walaupun kita dah kawin
Kenapa dia jadi macam tu, dah buang tebiat ke

ekin nazari said...

huhuhu......sbjik cm yg jd kt aq......tp betul la...stiap apa yg brlaku msti ad hikmahnye right???

putri_sepi said...

same with me..huhu masih tersa sperti dia ade..smpai skrg..