Tuesday, May 17, 2011

Andai aku adalah tulang rusukmu yang telah hilang





Andai aku adalah tulang rusukmu yang telah hilang

Aku berharap

Jika nanti Allah mempertemukan kita

Kau akan selalu membimbingku

Agar aku menjadi wanita yang solehah

Yang nantinya akan menjadi bidadarimu di syurga

Kerana aku ingin kita akan disatukan di dunia dan akhirat


.

Andai kau ditakdirkan untuk menjadi ayah buat anakku

Jadilah ayah yang boleh mendidik anak kita

Agar mereka nanti menjadi anak kebanggaan buat kita di dunia dan akhirat

Iaitu anak yang soleh dan solehah

Yang dapat menjunjung tinggi Agama Allah

.

Andai engkau ditakdirkan untukku

Ku harap kau boleh menjadi imam buatku dan anakku

Kau boleh menjadi pemimpin yang baik dalam rumah tangga kita

Kau boleh mencintai aku apa adanya

Dan boleh mengurus kekuranganku dengan penuh kebijaksanaan

.

Dan andai aku salah

Tegurlah aku dengan kata-katamu yang penuh dengan kelembutan dan kebijaksanaan

Andai aku marah

Belailah rambutku dengan penuh kasih sayangmu

Agar marahku boleh berubah menjadi kelembutan

Andai aku lupa

Ingatkanlah aku dengan penuh kasih sayang

Agar nanti kau tetap menjadi suri tauladan bagiku dan anak kita

.

Kerana….

Aku hanya mengharapkan imam yang baik dalam rumah tanggaku

Yang selalu dapat membawa aku ke jalan yang diredhaiNya

Jalan yang menuju syurgaNya bersama dirimu

Buat bakal imam Ku


sumber



Comments
31 Comments

31 Orang Yang Prihatin:

A.w said...

mintak izin share yer`~~~~

bebot said...

nk mintak izin share eh tuan rumah..

fafarara said...

nak mintaak izin share yea :)

dOdOnnAt said...

mintak izin nak share ae,,

cheq asma said...

same samelah mmpersiapkn diri kte :) btw,nice!

Nur Qisya Amni said...

mohon share ye... =)

Zalani said...

Sejak bila pandai jiwang ni?

Unknown said...

mohon share yah~~~ ^_^

tihin said...

izinkan share yer.. :)
tq

Kawaii fiza said...

nk mintak izin share...ala nape mcam touching lak bace N3 ni huhu..jempot lawat blog saya n follow...shopping cute thing k!

farah nadzirah lokfi said...

mintak izin share jugak...=)))

Anonymous said...

tumpg lalu dn minx izin mengshare yee... =))

shinju said...

ayt kmo best...myk izin nk share ea..tme kceh

Nur Fazrina Hadi said...

nak share boleh ??? harap boleh :) terima kasih

PhaqitaN said...

i like this ~~ :D

lis milia said...

saye suke :)hrp jodoh sy kali nie akn jupe insan seperti ni...

faizah said...

nak share gak....

nurulsafiqah said...

mintak share yer...

dyknowsource said...

nak share bole?

Z said...

:))

Anonymous said...

minta izin utk share....:)

wawa zulkafli said...

tuan tanah..sayer nak share..hoho..=)

TEnGkU_fAriZ said...

Nice entri. Mohon letakkan backlink ke artikel asal di sini yea: http://pakarcinta.com/blog/andai-aku-adalah-tulang-rusuk-mu-yang-hilang/

anGah said...

@TEnGkU_fAriZ sy dh letak backlink dari situ sejak first post entry ini.. Terima kasih kerana bagitau..

misz eyza said...

entry yang best!

Nuraina said...

mohon share ye tuan umah ;)

Wan Nur Fatihah said...

mtk izin shre yeaaa....

Anonymous said...

sweet nyee.....minta izin share ye..

Zalikha Taza said...

nak mintak share

Cikseri (^_^) said...

mintak share ye :)

Unknown said...

Nk mintak Share ya