Tuesday, August 23, 2011

Cerita sedih 3 sahabat


....... Gambar sekadar hiasan


Ada tiga orang sahabat..Ali, Abu dan Mamat, yang tinggal serumah di sebuah apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang setelah tamat bertugas, mereka pulang ke rumah. Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun di depan lif. Rupanya elektrik padam dan lif tidak berfungsi.

Ali: Macam mana ni… rumah kita atas sekali pulak tu?

Abu: Aduhhhh… bikin bingung kepala, nak panjat tangga larat ke?


Mamat: Aku rasa, baik kita panjat tangga aje… kita pun tak tahu bila agaknya elektrik ada balik.

Ali: Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil bercerita, tapi kita kena bercerita yang sedih saja, sebab kalau kita buat cerita lawak,kita akan terasa sesak nafas sebab kita ketawa. Biar kita serius dengar cerita.

Mereka pun bersetuju, jadi mereka mulalah melangkah kaki memanjat tangga untuk ke tingkat 60. Ali mula bercerita.

Ali: Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah hidupku. Aku membesar tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku dalam kandungan, dari kecil aku… bla bla bla bla bla…

Punyalah sedih mereka mendengar cerita si Ali hingga meleleh-leleh air mata, sedar tak sedar mereka dah sampai kat tingkat 20. Mereka berhenti sekejap bukannya kerana penat tapi berhenti untuk lap air mata, kemudian mereka kembali memanjat sambil Abu pula bercerita.

Abu: Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku 5 tahun kedua ibubapaku meninggal dalam kemalangan jalan raya. Aku dibesarkan oleh abang sulung ku saja yang pada masa tu berumur 15 tahun. Abang sulung ku tak bersekolah dan dia bekerja untuk menyara aku adik beradik seramai 4orang… bla bla bla bla…

Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih… punyalah lama si Abu bercerita,sedar tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55. Hanya 5 tingkat sajalagi. Sambil melangkah memanjat tangga ke tingkat 56, Mamat mula menyampuk. Mamat: Alaaaaaa… korang punya cerita tak sedih lagi. Cerita aku lagi sedihhhh punya.

Ali: Kau ada sejarah hidup sedih juga ke?

Mamat: Emmmm… mungkin hari ini dalam sejarah…

Abu: Cerita aje le… kita dah tinggal 4 tingkat je lagi.

Mamat: Aku sedih kerana… KUNCI RUMAH KITA, AKU TERTINGGAL DALAM KERETA…. UWAAAAAA…

-Sumber



Comments
28 Comments

28 Orang Yang Prihatin:

cik bAtu said...

wakakaka...kesian giler...

anGah said...

sedey kan.. haha

ladolce khairina said...

touching la..hahaa...lehla kunci tertinggal

gaManTambaig said...

gbu

firohar said...

:)

Cik Jari said...

hahahhahahaa....sedih sangat2 tuh....

fyfah zaini said...

hahha ! ade ke patut

Anonymous said...

HAHAHA...AMEK KAW..

Anonymous said...

haha x sedih tp kesian je =)

~Nard FS~

Anonymous said...

HAHA.. skt aty seyh lau cm tuh..

Anonymous said...

sedih xsedih.......mmg mau nangis ar lau jadi kat diri sendiri..haiyaa~

Uki Shagari said...

wahaaaaaa.. dh smpai tingkt 56 bru nk tringat kunci rmah trnggl dlm kete.. ades law aq mmg aq nages sambel hentak kaki.. sob T_T

Smoker Haven said...

hahahahahaha...serius mmg kelakar gila... gilo tui hahahahahahaha~

momoi mee said...

kah!kah!kah!..lawaknyer!!

Mat Noor said...

hahaha....

princess said...

hello.entri yg menarik..done follow u..be happy to follow me back ok..;).n don;t forget comment my entry, tq so much..

eykin said...

huhu..best cter nyer tapi kan kesian lak dorg kunci umah blh lak tertinggalkan..hehe...

Nadzirah K. said...

hahaha...
memang kesian :)

cik bulan said...

sadis sungguh..hehe

HAFIZAL said...

hahahaha...mati lah kena panjat tangga blk.....

HAFIZAL said...

sedih tul...kenq turun tangga blk...kalo aku jgn harap lah

s3vander said...

hahahahaha....terbaikla!!!!!!

Mas said...

memang sedih mendengarnya..
sabo jerrk...
kunci boleh tertinggal...he3

hawwin mansyatika said...

hihihihi... LUCU!!!

nurinqist said...

weehhee ! egtkn citer last skli tu sedeyh sebap xsemapt nk citer . . upe upenye tertnggal kunci rumah . kesian dyorg :(

Anonymous said...

ad bkt wat lawak,kui kui

Mr Simple said...

hahaha lawak2 n' sedih...

♪ Azu ♫ said...

adeh memang terbaek!!!