Thursday, May 5, 2011

Bagaimana hendak dapatkan pembaca blog yang ramai





Dunia blog ini selalu saja pelbagal ragam dan suasana..

Untuk menghasilkan entry kadang sekejap saja.. Bezanya cuma adakah entry kita membawa cerita yang boleh ditarik minat orang lain untuk membaca.. Bagi pendapat aku, untuk mengajak orang singgah ke blog kita kadang susah.. Dan kadang senang jika ada kena caranya..

Pertama aku ingin mengucapkan ribuan terima kasih buat brader Tubelawak kerana dia yang membuka jalan aku untuk membuat blog.. Hampa kenai tak dia? haha.. neh dia promote blog aku dekat blog dia pada minggu minggu awal blog aku..

terharu kan.. ada org care.. huhu

Dan secara kebetulan, Ben Ashaari menjadi follower aku yang ke 1000, pada masa itu blog aku baru genap sebulan.. Tak sangka dan agak terkezut.. Dan beliau ada membuat entry pasai aku dua kali.. Yang Pertama masuk SINI, dan yang kedua masuk SINI .. dan ini secara tidak langsung juga menaikkan traffic pembaca blog aku..

Aku ada cara tersendiri untuk menaikkan ramai pembaca ke blog jiwa jiwa ini.. Percaya atau tidak blog aku tidak sampai 2 bulan.. Kerana first entry aku bertarikh 16hb Mac 2011.. Di mana rahsianya?

Di sini aku akan kongsikan rahsia kepada hampa semua mcm mana follower aku sehingga masa entry aku di buat ini berjumlah 1404.. Dan pageview aku dah lebih 100 000 untuk tempoh tak sampai 2bulan..

Aku ada beberapa fan page facebook yang fans yang like kebanyakkan lebih dari 10 ribu fans.. antaranya:-

1 - Bahagiakah Aku, Bila Dia Bahagia Walaupun Bukan Dengan Aku 52,600 fans like

2 - Walaupun Saya Sayang Awak Tapi Kita Tak Mungkin Bersama 22,600 fans like

dan ada lebih dari 10 page lagi yang fans lebih dari 10 000 fans..

So di sini aku dah nampak di mana pentingnya kita hendak promote blog kita.. Page page tersebut aku sandarkan mengikut tema..

dan aku rasa tak salah kalau aku saling bantu blogger lain untuk menambahkan pembaca.. dan aku buat satu fan page khas untuk promote blog

Fan Page Blogger Malaysia --> sila join dan lepak di situ..

Selain dari itu, cuba kita elakkan entry kita bukan kosong.. ada cerita yang hendak di sampaikan.. Membuatkan pembaca blog rasa suka dan seronok.. Membuatkan pembaca rasa terhibur.. Jangan selalu buat entry berkisah mcm diari kehidupan kita.. Nak makan nak mandi.. semua citer..
Clash gan bf, kucing sakit pun cerita.. opss.. sorry.. itu blog hampa.. huhu.. ikut suka la hampa nak update pasai apa kan.. hehe

Cuba ringankan blog hampa dari letak widget yang tak penting.. Terutamanya music box... serius aku rasa bukan aku seorang sahaja yang tak suka..

Dan yang lain hias blog dengan simple.. tulisan senang baca.. bahasa yang mudah bukan bahasa rojak ewwww atau mat rempit.. warna yang tak menyakitkan mata..

tudia.. kalau aku beleteq sampai tak hinggat dunia.. haha.. dah dah..

Ini entry tak jiwa okey.. so takde sedey sedey ye... terima kasih kerana sudi membaca dan selalu lepak blog aku.. tanpa hampa semua, sape la aku kan.. kan kan



Comments
13 Comments

13 Orang Yang Prihatin:

Norani Shuhada Blogspot said...

jelesnye..nak pemes gak ^^ huhu

Max Printworks said...

sempoi la...bguna sgt ni :)

Ceiler Mun said...

oo..paham2..tQ! ^__^v

Admin said...

salam. nak tanya pasal fanpage tu .. buat untuk satu2 entri ke fanpage tu?

anGah said...

@hasrul hassan saya tak berapa paham la encik.. fan page y mana?

anGah said...

@peachippo gediks pemes? huhu.. mcm brade ben ke? huhu

anGah said...

@Farid Ahmad™ tu la.. promote dekat fan page fb salah satu tempat promote

anGah said...

@Bella Bell welcome :)

sweetlittledandelion said...

if blog tu juz byk gmbr je? =.=" tp skrg sy ada dlm 2000 lbh followers la

u can check it out ^^

http://ulzzanglovers.tumblr.com/

Unknown said...

tips laen drpd nie ade x? hehehe..:)
reply kat shoutbox sye tau!
http://cik-cokelat.blogspot.com
tme ksh~ sgt2 mnghargai~ hehe

shandye. said...

stuju part blog kena ringan dan simple. most blogs yg sy singgah kebanyakannya ada lagu dan hiasan berat-berat. annoying!

CheguZam said...
This comment has been removed by the author.
CheguZam said...

jelesnye ramai pengunjung kat sini

http://cheguzam.blogspot.com