Tuesday, August 23, 2011

Pudarnya Warna Warna Kehidupan




Kita memandang lesu pada satu kehidupan kita.. Merasakan sunyi dan sepi setiap langkah yang di aturkan.. Berbicara tentang lukanya cinta yang sakit.. Meneliti sedikit demi sedikit perasaan yang pernah ada.. Mana kita, hati yang pernah hilang?

Tidak ada siapa yang inginkan kegagalan dan tidak ada sesiapa pun yang ingin menempuh hari baru dengan penuh kekecewaan tetapi itulah yang sering kita hadapi.. Inilah warna warni kehidupan dan kita terlalu kerdil untuk mengubah arus dan gelombang kehidupan ini tetapi kita mampu mengubah layar kehidupan kita supaya perjalanan kita tetap berlangsung walau ada saat-saatnya kita terpaksa menanti hingga ribut reda..


Kegagalan bukanlah cerita untuk kita menjadikan alasan untuk terus diam dan tersungkur.. Kekalahan yang pernah menjadi luka luka itu bukan untuk terus ditangisi.. Kekecewaan bila sesuatu tidak menjadi mengikut apa yang di hajati bukanlah satu penyebab pada diri kita untuk mengalah..

Bayangkan kehidupan tanpa warna.. Apa lagi yang ada pada kehidupan itu.. Tentu hari-hari barunya hambar dan menjemukan.. Warna- warni kehidupan inilah yang menjadikan kita matang hingga kita dapat membezakan antara kehidupan dan kematian..

Kehidupan ini adalah satu pendakian, hari hari baru datang bersama tugas dan tanggungjawab baru yang lebih besar dari semalam.. Semakin kita meningkat dewasa, tugas dan peranan kita juga akan semakin bertambah.. 

Kerana hidup kita bukan bercerita tentang cinta sahaja.. Bukan mengharap pada cinta sesama insan sahaja.. Terlalu asyik dengan cinta, hinggakan kita terlalu taksub akan cinta.. 


Yang lepas dan hilang satu warna itu, lepaskan saja jangan biarkan menjadi pahit untuk sepanjang kehidupan.. Biarlah menjadi sempadan agar hati kita selalu mengingati akan kepayahan dan kesulitan akan kehidupan jika kita terus hilang..



Comments
16 Comments

16 Orang Yang Prihatin:

Iffah Afeefah said...

betul tu angh

mende lepas usah dkenang

rase nympah bile nmpak org tlalu agungkan cinte mnusia y tah ke mne

anGah said...

@Iffah Afeefah ntah.. lapar kot kalau asyik gn cinta je.. huhu

Nor Amirah E said...

Boleh tak izinkan saya share apa yang ada dekat blog sentuhan maya ni ? sebab semuanya menarik :)

Blueice Butterfly said...

~setuju2...life must g0 on..=p

..ika itu aku.. said...

anGah 0ooo anGah..~

Qia UnGu said...

betuL tu angaH,, yanG lepas usah dikenaNg,, kerna ia menyakitkan,, =D

jaY said...

Ada juga kerana cinta sesama insan menjadikan mereka lebih dekat mahu mendalami cinta Pencipta. Ini namanya Cinta Agung.

Cinta Agung? ececeh yoyokepoyo je bunyinya ;)

Fakta menarik:
factor kerja sbgai seorang penganalisa mbolehkn saya membaca berpuluh-puluh blog dlm masa 15 minit sahaja. Tapi saya memerlukan lebih dari 15minit untuk mengeluarkan 1 post!
Mcm mana nk dpt idea tulis blog ye angah?

oh ok..saya da mula merapu.nampak sgt kena tido dah ni. Gudnite angah

tonaH iS herE said...

kehidupan tu sepatutnye warna warni, bile da pudar sume mende jadik suram~

adoiiaii~ tetiba mengenang nasib diri~

anGah said...

@Nor Amirah E :)

anGah said...

@Blueice Butterfly ya ya.. :)

anGah said...

@..ika itu aku.. yo

anGah said...

@Qia UnGu betoi :)

anGah said...

@tonaH iS herE rileks saja.. huhu

anGah said...

@jaY nape tak leh access acc? cam na nak jawap eh.. huhu

qaseh eryda... said...

thanks angah..saya ngah kecewa skng nie..bila baca blog angah telah membuat saya bersemangat kembali..thanks

faiz said...

cinta pada manusia hanya sementara, cinta pada Allah adalah selama-lamanya..

http://faeizma.blogspot.com/2011/08/beramal-dalam-10-ramadhan-terakhir.html