Sunday, August 14, 2011

Jenaka : Adik Mat

Suatu hari di dalam kelas, cikgu tadika tanya soalan pada murid murid nya"Ada 3 ekor burung di atas pokok. Seekor ditembak pemburu, berapa ekor lagi tinggal di atas pokok?"

lalu seorng anak murid yg bernama Adik Mat angkat tangan dan jawab:

"Kosong cikgu".



"Kenapa kosong Mat?" tanya cikgu.

"Sebab 2 ekor lagi tu mesti laa terbang lari cikgu."kata Mat..

"Salah! Jawapannya tentulah 2 Mat, 3 tolak 1 sama dengan 2. Tapi cikgu suka cara kamu berfikir". maka tamat lah kisah pertama... ..

Setelah habis kelas, Cikgu pun membelanja la Adik Mat makan aiskrim. lalu Adik Mat tetiba bertanya,

"Cikgu2,ada 3 orang perempuan makan aiskrim. Satu tu style telan semua sekaligus, satu lagi gigit sikit2,dan satu lagi jilat keliling dulu dan kulum aiskrim sampai habis. Cuma satu je antara tiga tu yang dah kawin,yang mana satu cikgu?"

emmmeeerrrrr... .Tergamam cikgu dengan soalan Adik Mat. Cuba berlagak neutral cikgu menjawab, "Yang jilat keliling dulu dan kulum aiskrim sampai habis tu kot".

lalu adik mat menyamput "Salah cikgu, sebenarnya yang pakai cincin kahwin laa yang dah kahwin cikgu. Tapi takpe, saya suka cara cikgu berfikir"



Comments
9 Comments

9 Orang Yang Prihatin:

blognizamlah said...

haiiyooo, macam ini pon ada ka..hahaha...

Leya said...

hehe , adik Mat nie , nakal betul :P

Miss Lalunn said...

hahah selowww je kene balik gan student dia. atoiyai. kelakakk cite ni !!

abe dz said...

adoiiiii.. rosak2..meh tgk2 blog saya... http?//tentangakudz.blogspot.com/

nur atiqah eyka said...
This comment has been removed by the author.
nur atiqah eyka said...

kelakar la adeq mat nie..hehe

hOney n' cLOver said...

adoiyai...sakit peyut bace...XD

PzY said...

best2 lawak nie

Anonymous said...

cikgu da kawen ke blum? Huiuhu..