Thursday, April 7, 2011

Rindu tidak berteman



Rindu itu amat jelas pada hati ini.. Sedang kita punya rasa untuk dakap semua kenangan lalu.. Sedang kita masih lagi di dalam asyik yang tak sudah sudak akan kenangan lalu..

Walau dimana kita berada tika ini.. Pasti ada ruang untuk kita memikirkan dan terkenang akan satu kenangan yang pernah sama sama dulu kita harungi.. Rindu tidak dapat di halang dengan apa carapun.. Kadang rindu datang dalam kita sedar.. Tersenyum kita sendirian.. Dan kadang kita merindu dalam amarah, menanggis kita dalam diam.. Membara di dalam..

Kenangan bersama dulu kembali teruja.. Di saat sama sama meningkat alam dewasa.. Susah bersama.. Saling berkongsi cerita.. Dan kini sudah berubah kerana dengan dunia masing masing..

Merindui pada masa sama sama mengikat kasih.. Di dalam samar adakah cinta itu milik kita.. Masih di dalam ego untuk menyatakan cinta yang hadir.. Dan terus menjadi tanda tanya.. Kenangan waktu itu amat mengasyikkan kerana di masa itu, kita sama sama menjaga hati masing masing.. Erti kata lain, dalam proses mengenali hati budi -masing baget hot la..

Pernahkah kita terfikir dan terlintas di fikiran kita, ramai orang yang kita rindu sebenarnya.. Ada kala kita rindu pada keluarga.. Ada kita rindu pada teman seperjuangan.. Tapi sering kita teringat pada sang pemuja di hati.. Amat damai rasa bila rindu pada yang kasih..

Kadang rindu kita pada seseorang yang kita sayangi, cintai dan yang kita suka.. Ingin saja kita luahankan dan mengambarkan perasaan yang membuak buak.. Dalam erti memberitahu dalam sms atau call.. Dan amat sedih hati ini jika dia tidak merasakan apa yang kita rasa.. Dan kadang kita cumalah bertepuk sebelah tangan.. Amat menyakitkan.. Merindui pada yang tak sudi..

Rindu juga tidak berertinya kita cinta.. Tapi selalunya cinta pasti ada rindu

Rindukan satu tatap wajah yang pernah dulu bersama sama di dalam susah.. Di dalam keresahan.. Di dalam kesunyian.. Dan amat rindukan kenangan yang dulu.. Rindukan gurauan manja.. Rindukan senyuman yang hadir.. Rindukan rajuk yang panjang..

Dan yang pasti rindu itu sama.. Kenangan lalu itu sama.. Rindukan kamu yang dulu.. Rindukan kita yang lama.. Tapi itu tak mungkin lagi berulang.. Kerana masa itu telah berlalu



Comments
21 Comments

21 Orang Yang Prihatin:

Qaseh Qistina said...

waaa...sakitnye utk menanggung rindu..sob sob sob..
bak kate kt sini bila bertepuk sblh tgn..mau nangis woo..hehe

azie said...

aku rindu dia, dia pergi sbb keadaan yg dia cipta..

Anonymous said...

sy rindu sesorang. tapi org tu xtahu kot kewujudan sy :(

anGah said...

qaseh: sabar la ye..

azie: kurang jelas.. hoho

anonymous: hhuhu.. saya pun tak tau sape awak..

~MISS.DD~ said...

RINDU..XPERLU DI UNGKAP, JELAS IANYA SATU RS YG MENODA KEKUATAN HATI...LIKE UR ENTRY..KLIK"LIKE"..HUHU



FOLLOW DH..JGN LUPA FOLLOW SY..NK SELALU LAYAN JIWA-JIWA..TET!

anGah said...

miss dd: eh yaka.. thankss :P

M.Y.S.O.U.L said...

rindu kdg2 menyakitkn....

anGah said...

my soul: memang sakitt

Anonymous said...

hurm, entry ni btul2 mndlam mksud nye..
rndu pd arwah mk n abh, rndu pd adk bradk n plg d'rsai rndu pd bkas kksih.. sunyi n ksong je ati ni, kdg2 prsaan rndu kt mreka tu la yg jd pnghibur... anyway da follow.. =)

anGah said...

dh pollow? tp nape anonymous? hoho

Anonymous said...

ntah.. hehehe
bru je brjnak2 follow blog org.. hurm

MisZz NaiEra said...

yep! mmg rndu 2 amat2X lh mnyakitkn.. tmbh2 bila rndu 2 xbblas..cuma kenangan pengubat rinduu..s0b2!

yew...
rndukn kamu y dulu.. rndukan kita y lama..tp itu xmungkin kn berulang.. hukhuk.. ayat nieh sadis bangat lh!

sekilas coretan... said...

merindu..dan menanti itu..menyakitkan....

anGah said...

miszz: jangan la sadis.. huhu.. rileks.. haha.. idup kena rileks.. hoho

sekilas: betoi betoi :P

fieqa kimiey said...

follow me..sy da follow niy..hahah ~~sweet the link..

Anonymous said...

HURMMM ANGAH kiter same...rindu yg sannnggggaaaatt22......pedih tuk kite tahan dan kenangan.....semakin dikenang semakin....sakit....tapi dye TETAP 1 HAKIKAT...BLE SUDAH TIADA D SISI.....

hitam manis_90 said...

ak pernah merindui seseorg yg ak syg dlm diam dan hingga kini rindu tu masih utuh dlm hati ini... erm... ;(

Anis Amalina said...

follow me..sy suda follow awak :) suka ini belog!

idayu emy said...

i like blog ni

nor said...

i like this blog...memg pedih menanggung rindu...sesungguh nya aku xmampu idup tanpa nye... ape aku nk buat,,,,hari2 ku di temani air mata...sdih sgt.....

Anonymous said...

rindu kenangan lama tp org bru yg cute..