Thursday, April 21, 2011

Masih di dalam bayangan lalu


Kadang diri terasa satu bebanan yang berat dalam melangkah kedepan.. Dan jiwa semakin terasa kosongnya di dalam dan selalu saja bertemankan sunyi walau pada hakikatnya kita tidak keseorangan..

Perginya dirimu meninggalkan kesan yang mendalam terhadap diriku.. Sehinggakan merobek jauh ke dalam nilai rasa hati ini.. Aku selalu sebut namamu tanpa ku sedar.. Dan kadang kadang di dalam mimpi ku dibuai asmara yang mengasyikkan kerana amat aku dambakan dirimu..

Sehinggakan diriku selalu di dalam khayal seolah tidak dapat menerima kenyataan yang hakikatnya cinta kita sudah tiada.. Hilangnya cintamu menusuk hatiku sehinggakan ku memilih cinta yang fana.. Di dalam harapan masih utuh lagi untuk memiliki cinta yang dulu pernah ku rasa nikmat bahagia..

Atas nama cinta, aku ingin kamu tahu aku masih begini yang selalu hanyut di dalam khayalanku sendiri.. Ada rasa ingin berubah dan melepaskan atas nama cinta ini namun sekuat mana aku, masih erat dalam dakap dadaku cinta kan kamu..

Atas nama cinta, aku ingin kamu tahu tiada pernah kunjung akan cinta selain pada kamu.. Walau dulu pernah aku ada kisah.. Walau sekarang aku ada cerita.. Tapi sebenar akan hakikat, belum pernah ada cinta yang ku rasa selain pada kamu.. Kamu yang selalu ku dambakan.. Kamu yang selalu terbayangkan.. Cuma kamu yang pernah mengeggarkan jiwaku..



Amat aku rindu yang amat kuat di sini, namun ku gagahi jua rasa.. Bukan ku ego atau sombong akan diri.. Tapi aku terpaksa memendam demi kasih dan sayang aku yang bersemi..

Bila cinta kini tidak lagi aku rasa dan bermakna.. Bila cinta kini ku tinggalkan dan terus menjadi lemah dan tersungkur di dalam dunia maya..

Sambil layan lagu Bila Cinta





Comments
8 Comments

8 Orang Yang Prihatin:

cik bAtu said...

macam lirik lagu....tapi sudah diubah2...haha...nice !

anGah said...

tgh layan lagu LBS tadi masa BW.. nak letak link utk video or lagu tapi tak reti.. lagu tu tak tau tajuk tapi dr LBS rasanya..

ieka zaza razali said...

ape yg angah tulis 2 sume ape yg kite rase skrg nih...kalo la die boleh paham kan bagus.... :(

mimie said...

memang ade kaitan dgn sy.. :(

M.Y.S.O.U.L said...

BILA CINTA...
dulu x bleh dengar langsung lagu 2...
klu dengar laju je air mate kuar..

MutiArA kAsiHmU said...

ermm..ingt kt arwah ex..:'(

cik hani said...

jiwang sgt yeee..

sedih la lagu ni..

sobssssss

Dee's Gojoz said...

jiwe jiwang aku skang kian -ve..so bce mcm xdok prasaan..haha btw..nice kot bg mreke2 yg menghayati bait2 ayt dalm entri kamu niy~hu2