Wednesday, April 13, 2011

Luah aku sendiri


Assalamualaikum..

Hoho.. Sesaja nak update entry yang bukan berkaitan dengan tema boleh? suka hati aku la kan kan.. hoho..

Di sini aku da beberapa benda yang aku masih lagi tak paham pasai blog.. aku tak bercerita pasai jiwang okey.. huhu

1-apa itu contest? banyak sungguh aku duk tgk blog sana sini duk buat contest.. then ada yang join.. aku teringin nak join.. tapi aku banyak y tak reti nak buat.. contohnya mcm mana nak tag blogger yang len? haha.. aku memang tak reti.. sian kan dekat aku.. hoho

2-selalu sangat aku masuk blog ada lagu lagu mp3.. ada kadang boleh tutup.. tp selalu auto.. sepa eh depa suka sungguh letak music music neh.. tak rimas ke? hoho.. kadang aku nek semak, terus je aku blah dari blog tue.. bukan tak nak lepak lelama.. lappy aku mcam keras semcam ja.. hoho

3-nape blogger selalu kejar traffic? nie musti untuk nuffang kan.. tak pun apa apa ja la pasai dwet dwet.. dapat banyak ke? aku pun ada nuffang.. neh pun ada org yng tolong letak.. en Tubelawak yang letak iklan neh.. harapkan aku yang tak tahu ape ape neh.. sayang Tubelawak.. hoho

4-satu lagi persoalan yang selalu aku tertanya.. perlu ke kita suruh orang tu follow dia.. maksud aku perlu ke kita letak msg dekat dia or komen or shout box apa apa ke, pls follow me back.. atau follow saya balek tau.. atau apa apa aja lar asalkan ayatnya bermaksud suruh/merayu/meminta kita jadi follower dia.. sedangkan kadang kadang, dia tak jadi follower kita pun.. hoho.. mcm mcm.. aku selalu akan follow balek bila blog dia besh.. haha.. lawak ja.. aku follow ja sape y aku rasa nak follow.. dan kebanyakkan aku follow org y follow aku dn y tinggalkan jejak.. Thankssss buat y follow aku..

5-bagi aku cukup susah untuk menghasilkan sesuatu entry yng berkualiti.. aku sendiri lagi belum mampu.. Kadang kita selalu tengok dalam sehari berapa entry y mampu utk kita hasilkan.. aku memilih tema jiwa jiwa ni igtkan senang nak hasilkan sesuatu entry.. Rupanya susah beb... seyes.. kalau men post ja.. dah macam ayat sampah.. takkan nak copy paste hasil kerja orang lain.. ada juga 2 3 entry aku copy paste dan aku letakkan kan entry serta dari mana sumbernya aku amek.. hurmm

Pada yang sudi, aku amat berharap sesorang berbalas komen dan pandangan pada pertanyaan dan pendapat aku neh.. aku pun baru belajar.. banyak benda lagi yang tak tau.. dan aku juga ada bnyk kelemahan.. harap di tunjuk.. hoho




Comments
8 Comments

8 Orang Yang Prihatin:

Qaseh Qistina said...

woooo..manyaknya benda nk kena jawab.kite jawab mana yg mampu eh..sbb kite pon baru lg dlm blog nih.
1.contest-mmg ramai yg wt segmen contest or GiveAway(GA) atau pon join bloglist.lg ramai join lg bagus la sbb lg ramai yg jenguk blog tuan contest.ps tu yg join tu klu bertuah leh dpt hadiah.nk tag org tu senang je.just letak nama blogger yg nk di tag ps tu link kn nama tu kt nama blogger tadi.

2.blog ada lagu.haa..sama la citarasa ngn sy.sy sgt rimas.terus tutup blog tu.sbb kekadang sound terkuat.terkejut ooo..

3.kejar traffic-oh..sy masih baru mau mempersoalakn tntg ni.sbb sy x kisah pon dgn traffic tu.eh..bkn x kisah tp x tau sgt.lalalala

4.follow memfollow..yg ni pon sy dh diberitahu oleh kwn blogger yg dh lama berblog ni spy x ckp macam tu.ikut la kite nk follow ke x kn.suke folo x suke x yh folo.tp sy sll je folo org.hehehe..

5.mmg diakui la sgt susah utk buat entry.sy kadang2 xde entry baru pon sbb xtau nk letak pasal ape..blog sy bercampur2.ade berita ada personal.ada2 la..hehe...

ok, sekian terima kasih.ini lah jawapan dr sy.kalau salah komen mintak maaf la ye.kite sesame la blaja eh.sbb sy ni pon baru setahun jagung dalam dunia blog nih.=)

anGah said...

Qaseh: thanks.. betoi la pe yang awak cakap.. seyes.. kadang bila kita buat sesuatu entry tue.. kena double check betoi2.. seb takut ayat salah ke.. di salah tafsir ke apa ke.. nak menghasilkan sesuatu entry yng bagus amat susah.. nak buat entry ayat sampah senang saja.. tapi nanti kepuasan diri tu dah takde.. kan kan.. thanks ye komen :)

Qaseh Qistina said...

welcome2...peace~~ =)

mayamasturahahmad said...

hoho . yang number 2 itu sangat setuju woooooo :D

* Rosita * said...

hehehe..same la nga qaseh..trutama yg no .2 tu..lg satu kita semangat nak bukak blog org nih tp lmbat sgt loading..cau la..
yg pasal tag org tu eta blajar dr cik google..byk jugak la blog yg buat tutorial...
pastu pasal trafic..same la eta pun xtau..nak add nuffnang pun xde...
follower tu pun x kisah la nak follow ke tak..n eta pun kdg2 ikut suka la nak follow ke tak..
entry eta pun campur2...kdg2 xde idea....

anGah said...

qaseh: hehe.. ty ty..

hatiakalmaya: ya ke.. memang pun.. rasa susah la nak bc entry kan..

eta: eh sama la.. tak suka no 2 jugak kan.. huhu.. thanks :P

Hanis Abdul said...

sebenarnya nk post sesuatu entry x payah sgt nk ikut dgn tema 2...post la pape entry pun...blog ni dh mcm diari...klau nk post entry ikut tema,susah la nk wt entry yg len xde kne mngena dgn tema...

Anonymous said...

komen sy catz diatas sgt comel,lain2 komen tiada trima kasih by bawang