Thursday, April 21, 2011

Sekadar jenaka- Kisah pengantin baru



.....Gambar hanya sekadar hiasan


Roslan Seorang lelaki yang kaki perempuan. Takdir tuhan, dia telah bertemu jodoh dengan seorang gadis pilihan hatinya. Selepas seminggu mendirikan rumahtangga, dia berbual bersama seorang kawannya Rosman di sebuah kedai makan. Roslan menceritakan pengalaman hidupnya setelah bergelar suami.

Roslan: Seronok betul hidup aku lepas berumahtangga ni. Rezeki makin murah.

Rosman: Wah... best ler ko ye? Dulu bukan main lagi degil, tapi sekarang ko dah berubah baguslah.

Roslan: Setiap orang akan berubah Rosman. Aku pun orang juga. Eh ko bila nak kahwen?

Rosman: Aku pun tak taulah, seronok ke kahwen? Cuba ko cerita sikit pengalaman ko malam pertama, bagi aku semangat sikit nak kahwen.

Roslan: Malam pertama aku lucu. ko tau kan, dulu aku pulak kaki perempuan, jadi tabiat lama tu masih tak ilang lagi.

Rosman: Apa maksud ko?

Roslan: Lepas aku tidor dengan bini aku malam pertama, aku boleh pulak bukak dompet terbagi duit kat dia. kah kah kah... malu betul.

Rosman: La... sampai macam tu sekali? Kantoilah ko dulu kaki perempuan?

Roslan: Tulah mana aku nak letak muka.

Rosman: Malang bini ko dapat laki bekas kaki perempuan kah kah kah...

Roslan: Tapi yang peliknya, lepas aku bagi duit tu, bini aku pun jawab "Terima kasih bang, lain kali cari I lagi tau"



Moral of The Story: Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.



-Sumber



Comments
11 Comments

11 Orang Yang Prihatin:

cik bAtu said...

wahahaha...kantoi !

Eta said...

huahuahua....mengong...

lee anna shim said...

hahahahaa.. lawak la.. XD

kucarkacir said...

ape daaa..HAHAHA.

erlyni aineila said...

haha dua dua kantoi

setia ku disini said...

hahaha..bodo!tp sgt menarik..haha

eida la vida a.k.a eida kowt said...

hahahah mengong

Faridah said...

kena buku dengan ruas

liyana ashburm said...

hahaha...2x5 je laa laki bini...hahaha..

sikecik amirah said...

hehe, sebab tu orang cakap perempuan baik untuk lelaki baik, :D

gustirta said...

So funny. . LOL