Saturday, April 9, 2011

Jatuh cinta - tarik tarik tali



Rasa ingin dibelai manja oleh seseorang yang mana kita rasakan itulah cinta kita yang abadi kadang sering menguji kekuatan dalam diri.. Dan kita selalu saja leka di buai asmara yang terus membara.. Semangat jati dalam diri seolah tercabar dan hanyut di kala mencari identiti diri sendiri..

Penantian dalam samar adakah cinta itu milik kita? Adakah apa yang di rasai itu sama seperti yang si dia rasa? Adakah aku yang hanya berlebihan dan perasaan yang perasan menguasai diri?

Meminati sesorang, kemudia perasaan suka mula berkembang.. Dan bila sudah menyukai ada rasa cinta semakin menular.. Adakah si dia begitu? adakah cinta kamu bertepuk sebelah tangan? atau si dia juga merasakan cinta padamu.. Layanan si dia pada kamu seolah mempunyai perasaan yang sama.. Namun siapalah tahu isi hatinya..

Rasa kosong dalam diri terus menjiwai dan dibuai hanyut dalam suasana yang mendebarkan.. Di kala ini, masih mencari sesuatu kehilangan.. Dan semakin sunyi kerana hati amat rindukan si dia.. Tertanya tanya khabarnya.. Dimana si dia.. Sehinggakan terganggu kerja seharian.. Kosong dan terus kosong.. Tanpa ada dia..

Kamu akan selalu tertanya tanya di mana letaknya kesetiaan atau kejujuran si dia pada kamu.. Sedangkan masih belum ada kata putus atau janji antara kamu dan dia.. Masih dalam peringkat permulaan.. Sedangkan kamu sudah melangkah jauh.. Inginkan lebih sekadar dari seorang teman biasa.. Dan perasaan cemburu mengusai diri kamu sekarang.. Jika si dia lambat untuk membalas sms, mulalah berfikir si dia sedang bersama dengan seseorang..

Di dalam seharian, tercari cari di mana si dia.. Ternanti nanti kemana arahnya.. Mencari si dia dimana.. Mula ada perasaan rindu yang telah timbul.. Dan rindu itu semakin menyiksakan.. Semakin kuat debarannya.. Semakin dalam terasa..

Kamu tertanya adakah si dia mempunyai perasaan cinta dan sayang atau sekadar suka? Apakah perasaan si dia terhadapmu.. Tertanya tanya sehinggakan kadang kerja seharianmu terganggu.. Kadang membuatkan kamu termenung jauh.. Siapa kamu di hatinya.. Apa mahu si dia?

Cinta itu kejujuran kerana cinta tidak pernah memaksa..
Cinta itu murni kerana cinta memerlukan ketulusan hati..
Cinta itu kekuatan kerana cinta memerlukan ketabahan..
Cinta itu kesabaran kerana cinta menguji keimanan..
Cinta itu keredhaan kerana cinta pemberian Tuhan..
Cinta itu kemaafan kerana cinta sangat sensitif..
Cinta itu kesetiaan kerana cinta hanya pada yang satu..
Cinta itu persahabatan kerana cinta asasnya kepercayaan..
Cinta itu inspirasi kerana cinta membina kekuatan..


Menanti satu jawapan yang selalu saja menjadi tanda tanya pada kita.. Memerlukan keberanian untuk menyatakan cinta.. Jika masih dalam samar akan rasa itu, simpanlah agar tiada hati akan terluka.. Kerana hati itu adalah hati kita sendiri.. Luka kecewa bila sebenarnya kita cumalah bertepuk sebelah tangan.. Luka dalam derita kerana kita hanyalah sandaran baginya.. Luka yang tak sudah sudah kerana sebenarnya kita hanya perasan..

Akan tapi jika sebenarnya.. Si dia juga menyimpan rasa itu.. Syukur kita dan mudahan cinta itu kekal hingga ke syurga..






Comments
8 Comments

8 Orang Yang Prihatin:

afdhalluddin said...

sy nak pinjam ayat cinta awak tu ye...
mane la tau berkesan....
heeee...
=)

nur onie said...

spe la cnta sy~
huhuh..
best ayt tu.heh

Anonymous said...

suke...nk ambik wat note...

anGah said...

afdhalluddin : haha.. amek la.. gdluck.. huhu

nur: sape eh? haha.. tak tau cinta awak sape..

anonymous: suke? hoho

~MISS.DD~ said...

Walawey..sgt nice..

cinta itu virus yg bakal menyebar ke sume daerah jiwa..tet!

anGah said...

miss dd : viruss??? wahhhh

Qaseh Qistina said...

opss..macam...macam...sedang melalui skrg.waa..samar2 tuh..kena simpan la jawabnye eh.hehe

...LiZaRaMLiY... said...

wah..best2...lbih kurang mcm cerite saya...awal2nye,tertanye2..but at the end, cinta itu tak bertepuk sebelah tgn...alhamdulillah...(=
semoga cinta ini berkekalan sampai bile2...amin..