Wednesday, April 6, 2011

Cuba dengarlah kasih



Dari raut wajah tenangmu, seolah aku tahu apa rasamu..
Sepi dalam diam berpanjangan dalam keheningan malam yang berlabuh..
Merenung dalam diam tatap wajah yang ku kenal.. Mencari erti di sebalik mendungmu..
Hampa.. Aku tidak dapat menebusi isi hatimu..

Dan aku masih dalam dakapan yang asyik.. Melepaskan pandangan wajahku padamu.. Sedang aku menanti seukir senyuman.. Pergi aku dalam kecewa menanti satu senyuman yang dulu pernah ku ada..

Dalam bingkisan suratan, mencari erti kehidupan masih ada yang terlupa di mana sedang berpijak.. Masih dalam angan yang tak sudah sudah.. Dikaulah kehidupanku.. Sakit kamu, sakit aku.. Mana pergi aku, kamu di sisi.. Namun siapa masih ada..

Dan kadang kita selalu terleka dengan buaian nafsu yang menggoda.. Mencari suatu rasa yang kita rasakan itulah cinta.. Dan sering kita tertipu dengan bisikkan manja yang datang.. Seolah kita punya rasa.. Seolah itulah cinta.. Tapi kita silap dalam menilai.. Itulah bahana.. Kerana mencintai suatu yang bukan milik kita.. Mencari bukan hak kita.. Sedangkan halal bagimu, tiada langsung tatap akan rasa..

Berpisah kita cuma mati.. Itulah keramat janjiku..



Comments
0 Comments

0 Orang Yang Prihatin: