Thursday, April 14, 2011

Sendirian dalam mengejar mimpi


Hati ini sukar dimengerti.. Kadang kita rasakan tanpa ada dia.. Kita mampu melangkah jauh.. Mampu untuk teruskan saja sisa yang berlabuh.. Tapi mana pun kita pergi, ingatan kita terhadapnya amat kuat.. Seakan dunia amat membenci kita.. Seolah dunia sedang mempersendakan kita..

Dan kita masih lagi dalam satu soalan belum terjawap.. Sering saja bermain di minda.. Jauh di lubuk hati merasakan sunyi.. Kerana keinginan kita amat dalam.. Jika sedang sekarang kita merindui dia.. Adakah rindu kita datang bertalu sesama dengannya.. Adakah si dia juga merasakan rindu yang membara jua..

Kadang kala kita merasa dekat sangat pada seseorang tetapi tak tercapai tangan kita
untuk mengenggam tangannya.. Kerana masih lagi dalam samar samar siapa kita di hatinya.. Adakah seseorang yang istimewa atau hanya sekadar teman mesra.. Ingin saja kita bertanya dan mendesak rasa ingin tahu.. Namun masih tiada kekuatan akan diri dan hingga kini menjadi seribu pertanyaan..

Kadang kala hati kita merasakan rindu sangat pada seseorang tetapi hati kita selalu berkata kata aku takut untuk meluahkannya.. Dan kerana rindu itu tiada bertepi.. Takut akan merubah segalanya yang indah.. Amat kita takut menghadapi igauan sedangkan kita sendiri dalam samar.. Mungkin nasib diri bertuah selangit cerah.. Dan mungkin saja diri amat malang, sedalam laut hitam..

Tiada manusia yang rugi pada sesuatu yang tidak pasti.. Dia mungkin bukan jodoh kita, kita bukan matahari buatnya.. Malam indah kita bukan untuknya dakap erat dan ucap salam sejahtera serta cinta.. Kita mungkin pernah hiaskan hatinya hanya kerana dia sunyi dan mahukan teman di kala bersendiri.

Dan ingin saja kita mahu keseorangan dan bersendirian dalam mengejar mimpi indah.. Namun hakikatnya kita dalam sepi menanggis kesunyian seolah tiada langsung manusia yang bersimpati.. Dan kita terus hanyut di dalam arus yang diam.. Mencari satu wajah yang akan memiliki sekeping hati ini..

Kadang orang berkata, adakah kita tiada rasa atau perasaan.. Seolah memandang hina akan diri kita.. Dalam menjejak mimpi yang dulu hilang.. Dan sebenarnya orang itu tidak tahu.. Kita masih ada harga diri yang tinggi.. Menanti nilai cinta suci dan bukan hanya semudah menerima sesiapa saja..



Comments
8 Comments

8 Orang Yang Prihatin:

Syuk Ry said...

nice one..

anGah said...

thankss

Dinie Syasya said...

bagus ni:)

Qaseh Qistina said...

best! betol! sokong! =)

greenrose said...

menanti nilai cinta suci & bukan hanya semudah menerima sesiapa saja ----->like this so much!!!

cik strawberry said...

like2 =)

anGah said...

thanks :P

nothingfaz said...

nice..like =)