Monday, April 11, 2011

Kisah hati perempuan pada seseorang




Kadang dia sering menyembunyikan satu rasa yang sakit pada seseorang sehinggakan menitis airmatanya namun kita tidak melihat.. Kerana menanggis dia dalam senyap.. Menanggis dia dalam hatinya.. Deritanya sukar kita pahami kerana dia pandai memainkan watak lakonan menyembunyikan kesedihannya di sebalik senyuman yang terukir..

Dan kadang bila kita mampu melihat air matanya yang mengalir.. Sungguh di kala itu amat perit derita yang di tanggungnya.. Dan seolah telah hilang satu kekuatan diri kerana selalu menahan dari mengalirnya air mata itu.. Dan jika kita terus biarkan dia dalan kesedihan, mungkin dia melakukan perkara di luar kawal.. Bimbinglah dia.. Tenangkan lah hatinya..

Di saat menitisnya air matanya itu, jika kamu berpesan padanya dan berjanji takkan melukai lagi perasaannya.. Dia akan menerima kata katamu itu sebagai pemangkin semangatnya yang membara.. Dan jika kamu berpesan jangan menanggis lagi dan akan menjaganya.. Lantas dia akan mengenggam erat tanganmu.. Di dalam hatinya dia berazam tidak akan melepaskan hingga akhir hayatnya..

Dan kadang dia jarang menyatakan kata rindu, janganlah kamu berangkapan tiada langsung perasaan rindu itu pada kamu.. Sengaja dia memberi ruang untuk kamu menyatakan terlebih dahulu kerana hatinya amat berbunga bunga jika seorang yang dia cintai memberitahu sedang rindukanya.. Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya.. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.. Kadang dia tidak dapat melakukan kerja kerana amat merindui kamu..

Apabila dia berkata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata. katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.. Kerana kamulah dunianya selamanya..

Kadang dia menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.. Kata orang keras keras hati perempuan mampu cair dengan janji manis sang pemujanya..

Dan kadang apabila dia berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula.. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.. Dia terlalu emosional.. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri kamu..

Itulah sedikit kisah hati perempuan pada seseorang.. Seseorang di sini bermaksud lelaki yang disayangi dan dicintainya.. Jika anda bukan lelaki tersebut, sejauh mana langkahmu pasti tiada hasilnya.. Kerana sekali perempuan itu telah jatuh hati, amat susah untuk si dia melepaskan di dalam jiwanya.. Akan mengambil masa yang lama untuk pulih..

Macam aku neh perempuan pula cerita bab hati perempuan.. Adoi.. Aku lelaki sejati tau.. haha.. Kalah nak share on je.. sila letakkan link blog neh ye



Comments
56 Comments

56 Orang Yang Prihatin:

♥ adibah mazlan ♥ said...

nice story :)

anGah said...

wow... ty ty :P

~hanya aku~ said...

true indeed:)

Anonymous said...

nice...2 ar ati sorg pmpuan..tp lki sllu x nmpk..huhu~

ladolce khairina said...

Kerana sekali perempuan itu telah jatuh hati, amat susah untuk si dia melepaskan di dalam jiwanya.. Akan mengambil masa yang lama untuk pulih..~~~~~plg suka..hehe

anGah said...

huhanya aku: ya ka.. men tembak ja.. huhu

anonymous: huhu... salah lelaki ke? huhu

ladolce: wowww... hehe

roslinda sanusi said...

somehow the opposite way for the men..is it? :)

Firdaus Kasim said...

perempuan nie kadang2 taksub sgt dgn cinta.. sorry

Entri paling hot :
Tanam bayi hidup-hidup!"

umie naziera said...

roslinda sanusi :i toattly agree with u

M.Y.S.O.U.L said...

sokong 101%...heeee....

puteri said...

betul mmg itu lah wanita..... :)

Anonymous said...

sume ni btol2 belaka...hihi...hti wanita ni lmbot taw...

anGah said...

roslinda: maksud dalam neh.. apa maksudnya? hihi

ummie: setuju saja no..

my soul: huhu.. thanks :P

puteri: ya ka.. hihi

anonymous: ye ye je..

firdaus: aku setuju.. haha

Dinie Syasya said...

tersentuh aku..sbb itu kenyataan yg betul tau..huhuhu..perempuan menaggis bila dia sudah x mampu menhan rasa sedih d hatinya...tp ada juga perempuan(gedik) tu yg menggunakan airmata untuk minta simpati...bukan semua tp ada...huhu..

CiNtA SuFi said...

AnnE like awak nyer entry neh...best...=)

anGah said...

dinie: hurmm.. biasa la manusia.. meti ada hero dn penjahat..

cinta: thanks :P

MisZz NaiEra said...

agree.. ",) !!
ttba jew t0uching baca entry nie.. sadis.. uhukz~
urm.. lpakn..!

well.., nice bl0g.. sy suke..=))

panda putih said...

wow, impressed! like!

Cik Jari said...

like jugak..aku rasa,aku perempuan mcm nih

Anonymous said...

=) ayt terbaik !!

cik gransazer said...

suka entri ni.. =)

MutiArA kAsiHmU said...

angah..mtk copy ea..

nothingfaz said...

hum betol kan!! =)

maLin said...

bez sgt. . hati n nurani seorg prmpuan suh gk difahami. . peace. . !

Sunah Mohammad said...

sangat2 nice dan betul belaka! saya da jatuh hati dengan blog ni!

umie naziera said...

entry ni best tapi xprnah melaluinya...bila la nk jumpa mr right??walaupun kesahnya nnti xperfect tapi pengalamn yg penting!

Azree said...

Sedihnya baca..
Siapakah gerangannya jika dia seperti dalam artikel ini..

Nur Amalina said...

same spt ape yg saya rasa skg nih :(

MisS Diah said...

mnta share kt fb blh kan??n_n

Shusha Milky said...

Ade yg btl nie..Hihihi... ^_^

umiee said...

semuanya betoi belaka.....

Aisyah Qaisyiah said...

sy mohon shre ya....thanx:)

shinju said...

mohon share ea..thanks

adni shakeela said...

btuL..
prmpUan akn sntIasa ingt & ingT org yG dmkSdkn..
lmbUt hatinya xdpt dinafikan tp keras hatinya bLa dpksa mElupakn sesEorg.. kn? kui2

Kakyong Unna said...

sweetnye..tersentuh bace.. nice!

Cahaya Qaseh said...

that's right... tapi nape lelaki xnmpk sume tu?? x peka?? bile sampai saat pmpn tu "penat" die akan pergi, & mase tu baru lelaki perasan semuanye.. tp da t'lambat...

[m]i[s]$[y] said...

Love~! sy mau copy tau =))

Ina said...

mohon share

atiEyka ueki said...

i like this entry..love it..luahan prasaan ati prempuan kpd seorang yg akn mnjadi imam nya suatu ari kelak..yeah!~

Landsay Peter'D said...

lol

rAdiAh rAzALi (rady) said...

..nice..:)

M.Zaenal said...

Smoga AKu dapat memahami Hti Seorang Wanita

She is Me said...

minta share :)

ungulavender said...

kdg2 rasa cam x adil..
lelaki: cinta adlh salah satu topik dlm hidup mereka..
perempuan: cinta merupakan topik penting dlm hidup mereka...
rasa cam x adil la kan..
sbb tu ada yg ckp, perempuan taksub dlm bab cinta.. (actually no offense pun ngan statement ni sbb tu mmg hakikatnya)
tp, mmg perempuan dilahirkan dgn kekuatan emosi, utk cover keselambaan lelaki dlm hal emosi ni..
haish.. ntah la..
(mau jd perempuan yg hatinya lelaki.. tp, itu tidak original.. hahaha)

aszhanie said...

thumb up!!!!
http://misz-aszhanie.blogspot.com

wawa zulkafli said...

hehehhe....ok, done reading..itulah wanita...sayer share tau..hehe

nor fatihah said...

nice=) that's a woman.

::dEyb:: said...

betul,...nice bro!

::dEyb:: said...

betul tuh, sang perempuan hnye ckp je...
otak kate tak, tapi kata ya...:)
mcm sye..:)

Azura Mendezz said...

Alahaii..kenapalah i rs sgt betol..
urmmm~~~

Norhashimah Hamim said...

mohon share di blog :)
nice entry

hazwani ramli said...

nk share bley..;)

wish said...

same like me

misz fatyen said...

saya mntak share..

zira mikhail said...

so sad...:(

Anonymous said...

ak hrp someone yg cute tu tk lupakan ak..ak amat merinduinmu alin..