Thursday, July 7, 2011

Siapalah yang memahami hati sendiri

Hanya sekadar memandang sepi melihat kepayahan diri, hanya membiarkan sekeping hati semakin lara terbang melayang.. Tertawan dalam esakan penuh sendu.. Yang semakin menghiris hati seolah menanti belahnya jiwa..

Kehilangan cinta yang disemai bertahun lamanya memang membuatkan seseorang itu seolah perginya separuh jiwa.. Hanyut di dalam dunianya sendiri tanpa ada belas dari sesiapa.. Lemas di dalam kesakitan yang amat sukar dibayangkan..

Menangislah kuat kuat dalam mencari kekuatan diri yang lemah.. Luahkan saja sendu kecewa itu puas puas seolah tiada lagi akan peritnya.. Kamu punya rasa.. Kamu punya sakit yang dalam.. Kamu sendirian yang tahu.. Dan kamu jua yang menanggungnya..

Jika di tanya akan aku satu soalan, adakah sesalan atas percintaan yang musnah itu perlu ditangisi.. Ya.. Kerana kita adalah manusia yang lemah.. Kerana kita insan biasa.. Tidak.. Jika hanya berpanjangan dan rapuh tiada usaha untuk bangun..

Kadang siapa yang tahu dan dapat memahami diri kita? Kadang hati kita terlalu sunyi dan keseorangan di dalam menempuh saat getir.. Saat yang merasakan betapa peritnya, betapa sakitnya, hanya kita sendiri yang rasa.. Dan teman kita cumalah diri kita dan semangat untuk bangun semula..

Kita punyai rasa.. Kita punya jiwa yang kuat.. Kita bukan anak kecil yang masih mentah.. Kuatkan hatimu, cekalkan jiwamu.. Bangun dan langkah saja kaki itu.. Jangan di pandang lagi erti kekecewa jika hanya merubah menjadi lemah..

Siapalah yang dapat kasihan hati kita sendiri jika bukan kita.. Jagalah.. Pupuklah dengan nilai yang masih ada.. Percaya dan yakin, cahaya masih ada walau bertapa gelapnya dunia tika musnahnya satu kisah percintaan..

Kita masih lagi tersepit di dalam diri yang kini bagai satu mimpi yang hilang.. Mencari kekuatan yang dirasakan ada tapi sebenarnya telah hilang.. Kita lemah dan tersungkur jauh meratap sayu.. Kita mencari dan terus ternanti.. Dimana adanya senyum itu..

Pandang dalam jauh ke mataku.. Pandanglah dengan lirikan kasih yang ada.. Tenung dalam diam diam.. Katakan di antara kita tiada lagi cinta yang hadir


*sesaja buat entry takde tajuk fokus.. ada dekat office.. nak kuar pegi KLIA.. eww... esok balik date puteri belum bernama.. Entry ini ada sambungan..



Comments
5 Comments

5 Orang Yang Prihatin:

John Rennoult said...

tak sabar nak tgok sambungan.. ;)

~HanAlia said...

suke btl aq bce...tpi slalu usha dkt fb la :)

Elyana Ahmad ツ said...

hehe.suka entry nei.xde sape yg faham hati kita kecuali kita sendri.

ohh amal said...

mcm utk dri sndri.

Asmiza Misram said...

thanks entri ini sgt bermakna... :)