Monday, July 18, 2011

Jika Cinta Hanya Untuk Kecewa, Lebih Baik Tak Pernah Ada

...Lemparkan seorang yang bahagia dalam bercinta kedalam laut, pasti ia akan membawa seekor ikan.. Lemparkan pula seorang yang gagal dalam bercinta ke dalam gudang roti, pasti ia akan mati kelaparan...



Putus cinta itu sebenarnya amat pahit sekali.. Kita marah, kecil hati dan rasa seolah ditolak ketepi.. Tapi ingatlah, ingat bahawa ada yang lebih baik sedang memandang kita.. Ada yang lebih baik yang Tuhan hadiahkan pada kita.. Andai telah di takdirkan dia jodoh kita, maka akan hadir cinta agung itu sebesarnya..

Hilangnya cinta yang selalu di anggap jodoh memang meninggalkan kesan yang mendalam.. Sakit yang dirasa tidak mampu di ungkap dengan kata kata.. Hanya yang merasaikan, tahu betapa peritnya derita putusnya cinta.. 

Hari demi hari seolah hilang satu jiwa.. Seolah hilang satu semangat untuk melangkah kedepan.. Masih mencari cari mana gantinya impian yang dulu ingin bersama sama.. Namun tiada.. Masih lagi teringat dan rindu yang amat kuat.. Masih lagi ampuh dan kering satu hati.. Yang dirasakan hati itu telah mati.. Yang di rasakan hati itu tiada lagi rasa..


Janganlah kamu tangisi perpisahan dan kegagalan bercinta, kerana pada hakikatnya jodoh itu bukan ditangan manusia.. Atas kasih sayang Tuhan kamu dan dia bertemu, dan atas limpahan kasihNya jua kamu dan dia dipisahkan bersama hikmah yang tersembunyi.. Pernahkan kamu berfikir kebesaranNya itu?

Kita sering menyalahkan takdir yang telah ditentukan oleh Allah SWT kepada kita.. Dan kita lupa dan selalu saja alpa di dalam menerima ketentuanNya.. Kita menjadi seakan menidakkan kebenaran sedangkan yang telah tersurat itu telah nyata.. Tiada jodoh antara kita dan dia.. Namun kita masih lagi di dalam khayal yang panjang, merasakan itu hanya mimpi dan sementara..

Ku selam lautan Cinta.. Aku lemas dalam gelombangnya.. Lautan semakin menghukum perasaan.. Ombak memukul jiwa.. Aku terdampar di tepian muara ombak.. Buih mu beralun indah.. Desiran pantai berlagu merdu.. Kini Ku kenal erti CINTA

Usah di simpan jauh erat kesedihan itu, kelak hanya membuatkan makin menyakitkan di dalam jiwa.. Jangan di telan rasa sayu itu ianya nanti hanya memakan diri sendiri dalam diam tanpa kita tahu kesannya.. Langsung tiada celanya membiarkan kesedihan itu pergi dan percaya dengan yakin, maruah kita masih ada walau kecewa itu dihanyutkan perlahan lahan.. Percaya dan yakin masih ada jauh cahaya menanti walau cinta yang disangka cita cita pergi..

Setiap perjalanan kehidupan yang dilalui adalah ketentuan dan takdir pada kita.. Dan itulah pengalaman yang mengajar kita untuk terus lebih gagah dalam memberi kekuatan menghadapi dunia kita yang semakin jauh kita tertinggal.. Kerana merasakan telah tewas dan hanyut, kita memendam rasa sakit itu diam diam.. Menanah dalam hati membuatkan hati semakin takut menerima cinta baru yang datang.. Kerana kita takut itu melepaskan kekecewaan itu.. Dan terlalu bersikap bersahaja sedangkan hati merana dalam kesedihan menahan kesedihan cinta pergi..

Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat.. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita ? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya.. Itulah Cinta ...

........
*Entry ringkas, setelah 2 hari mungkin tiada update dari aku.. Balik kg.. tiap tiap minggu pulang ke kampung.. Letih, penat.. Entry cuma fokus pada 2 point sj.. Nak detailkan takut terlewat ke tempat keja.. kalau aku rajen aku buat sambungan.. muahaha.. jgn sedeh sedeh tauuu...



Comments
8 Comments

8 Orang Yang Prihatin:

Panglima Muda said...

salam....dah lama tak bercinta... tak tahulah fesyen apa sekarang

anGah said...

telah hilang satu nikmat dunia

zezolla_atin said...

angah ka ? laa..baru follow ni .ahaha . nice blog la brooo..

ohh amal said...

btul, hanya yg merasa sj tahu deritanya putus cinta.

n!cK said...

yup..sangat betul...jodoh itu bukan di tangan manusia...:)

toblerone said...

nice! :)

M.Y.S.O.U.L said...

fobia cinta ... hik3

Anonymous said...

stakat ni skg ak rindu kt awek ku yg cute tu ar..sape lg,