Saturday, July 23, 2011

Masih Ada Sinar Walau Salah Itu Ada

Dalam kehidupan kita ini sering kita di beri pelbagal pilihan untuk memilih sesuatu perjalanan kehidupan.. Sering saja kita terasa ada kesilapan dalam mencari sesuatu yang di inginkan.. Kadang kita salah membuat perhitungan sehingga kita terasa akan derita atas sesuatu pilihan..

Mana mungkin kita dapat undur kembali masa itu dan membuat kembali pilihan yang terbaik seolah kita mampu mengubahnya.. Mampu untuk mencoraknya sesuai dengan kemahuan kita.. Tidak percayakan kita pada Rukun Iman, Percaya pada Qada Qadar..

Semua orang pernah melakukan kesilapan masa lalu.. Kadang kesilapannya dalam memilih satu keputusan yang berat yang telah mengubah masa hidupnya.. Kadang hanya kesilapan kecil saja telah merubah segala kehidupannya.. Tak perlu aku bicarakan apa kesalahan atau kesilapan seseorang itu..

Yang mana kini, berdiri kita sekarang adalah dalam realiti.. Bukan dalam bayang bayang sendiri.. Manusia yang takutkan realiti yang kini tempat berdiri umpama seorang yang tiada pegangan diri dalam mengejar impian..

Berhentilah menangisi sesuatu suratan yang berlalu.. Pasti ada hikmah yang tersembunyi di sebaliknya.. Usah dikenang salah lama, dan terus menghantui dalam masa depan..

*Tangan terasa gatal nak juga update entry, walau gna hpone.. Walau cadang cadang tu selepas balik shah alam baru nak update.. Walau dah kata nak abes review baru nak update.. Tapi rindu nak buat entry.. Adehh.. Sorry kalau ayat tak memberi makna..



Comments
3 Comments

3 Orang Yang Prihatin:

..ika itu aku.. said...

tak yah la cuti buat entry anGah..cuti mkn angin tak pe =)

PeRmAtA bIrU said...

hurm... kesalahan itu kadang2 adalah jalan bagi kita meneruskan kehidupan yang lebih baik... :)

Anonymous said...

tak de makne da tu smua,