Thursday, January 26, 2012

Cinta itu kadang tidak seharusnya memiliki

Melepaskan rasa bukan bererti melupakan akan kehangatan masa bahagia yang pernah bersemi.. Bahagia yang pernah ada adalah kenangan dan sejarah yang tidak mungkin akan berulang walau sedetik cuma..

Dan kita semakin asyik dengan keluhan hati, membiarkan luka itu terus menanah tanpa mengambil usaha untuk memulihkan hati telah parah..



Tanpa kita sedari atau kita sendiri yang tidak mahu memahami, cinta itu tidak seharusnya memiliki.. 

Membiarkan pergi bukan tiada lagi kesan tapi, kita akui tiada gunanya bersama dan merintih akan rayu jika hati tidak lagi merasakan bahagia walau bersama.. Kerana cinta itu bahagia bila melihat si dia tersenyum tenang bersama insan yang dicarinya
Bila banyak bicara kosong tanpa ada sesuatu, menunjukkan kebodohan diri sendiri.. Kadang diam itu bukan bererti tidak mampu membicara, tapi membiarkan situasi agar tiada balah...
Kita sering merasakan diri hanyut keseorang bila cinta itu lagi kita milikki.. Kita merasakan tiada tangan yang sudi dihulurkan tika bangun itu rebah dan tersungkur.. Kita sakit dan pedih.. Kita terus melayani rasa kesedihan dan kehilangan.. Pada mata yang memandang sayu, meluahkan simpati, memberi kata kata semangat.. Kita menidakkan kehadiran mereka mereka.. Kerana kita telah terpengaruh kecewa itu perlu disayangi..

Duhai hati yang luka,
Mengapa selalu terkenang akan kepedihan perpisahan yang terjalin tanpa ada langsung semangat untuk bangun di dalam menempuh kehidupan ini?

Duhai hati yang kecewa,
Mengapa di biarkan sahaja sakit sakit itu menghiasi harimu tanpa ada satu pun pegangan untuk memberi suntikan sinar di dalam perjalananmu..

Duhai hati yang telah hilang akan diri,
Bangun dan sedarilah.. Cinta itu tidak seharusnya kamu miliki dengan punyai dirinya.. Kadang membiarkan dia pergi, dan melihat dirinya punyai bahagia.. Dan kamu selalu mendoakan kebahagiaan bersama, jua punyai erti cinta yang sejati..
Bila aku tertanya dalam diri, siapakah aku hari ini.. Mahu terus ada disini, atau terus melangkah jauh dan pergi.. Menjadi pendiam dan bersendiri, sebenarnya aku tidak layak bertapak dalam rumpun ini..
Jika hari ini kamu tewas dan kalah.. Di dalam mengejar erti cinta mengikut kemahuanmu sendiri.. Kamu kecewa dan terluka.. Dan membiarkan sakit sakit menghiasi harimu.. Jangan kamu rasa keperitan itu ada sepanjang kehidupan kamu.. Itulah pengalaman bermakna buat dirimu bagi menghadapi hari mendatang di dalam mencari cinta yang seharusnya kamu miliki..

Bangun dan sedarilah.. Cinta itu kadang tidak seharusnya memiliki~

Sedetik cuma merasakan bertapa kehangatan rasa itu hadir.. Amat selesa dan bagaikan tiada langsung akan kesalan yang dikeluh.. Namun, bila hilang tiada, terasa sakit dan menikam berkali kali.. Bagi tertusuk kelu lidah berbicara.. Sungguh erti kepedihan cinta itu amat menyakitkan..
Jangan terlalu mendalami erti cinta yang tiada wajah akan setia.. Terlalu asyik dengan hubungan yang tidak ketahui mana pengakhirannya pasti akan ketemu perpisahan..
Cukup sudah untuk kamu menahan sakitnya luka..  



Comments
12 Comments

12 Orang Yang Prihatin:

reenapple said...

aku pernah alami situasi ini... aku rasa setiap orang pernah alami rasa ini...

memang sakit melepaskan orang yg kita cinta ..

kadang-kadang cinta itu tak haru smemiliki..=)

Syazny said...

cukup sudah aku menahan sakitnya luka....

azu said...

cinta tu kdg2 menyakitkan tp ia kan lebih memberi ketengangan buat diri. doakan yg terbaik~

umie naziera said...

sakitnya xmemiliki cinta..

amy1906 said...

andai itu takdir yang telah tertulis.....terpaksa kuatkan hati tuk terima semuanya.

Nong Andy said...

memiliki rasa cinta..

tapi tidak memiliki org yg di cinta..

benarkanlah aku rasa bahagia..

melihat org yg ku cinta gembira..

walaupun bukan aku pasangannya..

*Jiwang lagi bila dtg blog Angah :)

|ardani| said...

i agree :)

Anonymous said...

Hanya bbrp ayat sudah meruntun jiwa, maka hujan dgn lajunye

Serunai said...

Tenanglah wahai jiwa.. Tabahlah wahai hati.. Hanya DIA yang tahu..

NURUL SYUHADA said...

i have to learn sumthing from this.. sangat mendalam kata kata tu..

asmah@as said...

btul ,cinta tidak semesti d miliki....kita patut pesrah andai itu tkdir tlh trtulis.....

Cafe brothers and friends said...

cinta tak harus memiliki , apa ia ??
Sbenarnya kalau kata saya semua itu bohong , setiap orang pasti ingin memiliki cintanya , entah dengan cara apapun , mungkin kita berfikir cinta tak harus memiliki , tp apakah hati ini bener-bener bisa bahagia bila ia bersama orang lain , ga juga kan ??
Pasti hati kita sakit setelah kita tidak bisa memilikinya , knapa kita bisa ngmng cinta tak harus memiliki , karna mungkin kita telah punya cinta yang lain dan lama-lama kita bisa melupakannya , dan kita ngmng cinta tak harus d.miliki setelah kita tau betapa sakitnya hati ini krna kita tak bisa memiliki , dan cinta tak harus memiliki timbul karna kita berfikir positif meski kita ingin memilikinya ,

kalo cinta tak harus memiliki saya bertanya pada anda , apakah anda berfikir jika anda jatuh cinta pasti kan ingin memilikinya , tp jika cinta itu menolak mentah-mentah anda itu semua karna emang bukan jodoh kita .

Jangankan anda preman aja kalo sedang jatuh cinta ia pasti ingin memilikinya , dan preman juga pasti luluh kalo sedang jatuh cinta bahkan ada yang nangis , haha , kalo d.bahas panjang , anda fikirkan lagi aja apa maksud saya ,