Wednesday, September 21, 2011

Janda yang kehausan



Sejak kematian suaminya, Rosmah selalu diganggu oleh pemuda-pemuda di sekitar rumahnya yang sudah lama memendam rasa kepadanya. Namun begitu, Rosmah tidak pernah melayani pemuda-pemuda tersebut, kerana hatinya masih rindu kepada suaminya, walaupun sebenarnya di dalam hatinya terasa sangat-sangat kesepian dari segi zahir dan batin terutamanya. Lebih lebih di waktu malam hari… Rasa kesepian di hatinya memuncak muncak.

Hendak di jadikan cerita..
Pada satu malam, kira-kira pukul 2 pagi… Rosmah bangun dari tidurnya. Badannya terasa panas… tekaknya terasa haus… Rosmah merasa begitu dahaga sekali…



Rosmah bangun perlahan dan keluar dari biliknya menuju ke dapur… langkahnya begitu cepat seiring dengan kehausan yang sedang menerpanya.

Sesampai di dapur… Rosmah langsung membuka peti sejuk dan mengambil sebotol air sejuk…

Tiba-tiba!

Rosmah menuangnya ke dalam gelas dan meminumya dengan cepat. Setelah meminum air tersebut… Rosmah kembali ke dalam bilik untuk tidur kembali.

Begitulah kisah mengenai Rosmah, seorang janda yang kehausan. :)


Nota:
repost dan edit 6 may 2011



Comments
21 Comments

21 Orang Yang Prihatin:

.syamim. said...

ahahhahahha . lawak !

Kuasai minda said...

Suspen betul.
Lepas ni buat cerita duda kelaparan pulak...

WaN.aWe said...

mmg haus....
smapai x smpat menyempat...
nk cari air...

Miss Siti said...

hahahahaahahahahahah!

Azree said...

Sabar kana aje lar...

cik sakura said...

hehe..

Muhd Lokman said...

kah kah kah kah ..1

Dr Love said...

Aduh !! thanks jengah entry dan blog saya.

Dr Love said...

Drlove: kamu buat saya terharu je baca... :P

Qaseh Qistina said...

cesss..hampeh jer...hehe

Azura Mendezz said...

Hahaahahahahah!!Ngek tau!

Alya EsprĂ©zzo™ said...

hahahahahhaahaha sengal gilaaaaaaaaaaaaaa, dah seksaited baca tau!! hahahahaa..

taoslayerz said...

hahaaa.. memang betul kehausan nih~

nice bro

Cikya said...

sengal nya..
hahaha :D

Anonymous said...

Dammmmit wht a waste of my bloody time :@

Makwe Kintan said...

Alahai...entry ni buat aku jiwa kacau lah !!!^__^

cik sakdi said...

haus sangat ke janda tu?hahaha

Ujang9897 said...

ramai nk stim..hahaha

Perfect_rythm said...

semua ingat cita "best" ja noh..hahaha..terkena juga lar...aiyooo...sengalll

Anonymous said...

pertamax..pastikn 100 plus minuman isotonik menghilngkn dahaga..by lipan

Anonymous said...

ahahhah sangat2 haus...ini bagus ni