Wednesday, September 28, 2011

Namun Aku Ingin Kamu Tahu, Aku Tak Bisa Hidup Tanpamu


Cinta kadang tidak bersama jodoh, namun selalunya jodoh pasti ketemu cinta

Sekiranya langkah ini berlalu dan membuatkan kamu menanti, dan tertunggu tunggu.. Maafkanlah aku.. Maafkanlah daku kerana aku telah nekad.. Aku telah berazam dengan sepenuh hati.. Untuk pergi jauh dari dunia kita.. Kerana kita bukan lagi bersatu.. Kerana kita bukan lagi aku dan kamu yang dulu..

Aku ingin kamu tahu.. Walau langkahku goyang.. Walau langkahku berat.. Aku ingin ada kamu.. Aku ingin kamu tahu.. Aku perlukan kamu.. Akan namun satu hakikat.. Biarkan saja.. Relakan saja.. Walau amat aku mahu kamu di sampingku.. 



Dan masih ada lagi langkah seterusnya membuat dirimu merana menanti.. Di buai rindu yang mencengkam hati.. Meratap rayu dalam esakan berpadu.. Kan ku hentikan saja langkah ini seketika.. Demi untuk tahu.. Kerana hendak mengetahui.. Apa yang belum jua aku tahu.. Mungkin ada yang aku sudah tertinggal.. Jika tiada perkhabaran, sehingga bila bila tetap menjadi rahsia..

Aku ingin tahu satu kisah.. Tentang erti setianya dalam kamar sepi.. Sedang merasakan hanya membuatkan aku semakin lara.. Namun semakin kuat aku ingin tahu.. Dari sebuah penantian yang penuh kesepian..

Dan langkah aku masih lagi tersusun.. Di dalam kamar kesepian mencari suratan yang tiada jawapan dan langkah seterusnya akan aku pastikan.. Agar aku kuat.. Dalam menghayati hamparan kasih agar mengalas suratan Ilahi.. Pasti akan aku serahkan segalaNya pada takdirMu..

Andai tiada lagi langkah, dan dari semuanya setelah hilang sejenak kasih, segalanya dari kesepianmu.. Tiada lagi akan rindunya kamar.. Dan tiada lagi berpaksi akan kebenaran.. Moga kesepian itu ada jawapan..

Aku ingin kamu tahu apa mahuku.. Aku ingin selalu ada denganku.. Aku ingin kamu selalu hadir dan temani aku.. Di setiap waktu.. Di setiap masa.. Kerana kamu kesayanganku..

Dan jika langkah ini tak mungkin aku teruskan lagi.. Bila aku lumpuh dan lemah.. Lalu terjatuh dan tersungkur.. Biarkan saja.. Biarkan saja aku jatuh dan rebah.. Jangan ada mata yang memandang sinis.. Jangan ada tangan yang menghulur.. Aku tidak mahu kamu lihat.. Aku tak mahu kamu ada.. Aku tak perlu kamu.. Biarkan saja aku reput.. Dan hilang di balik kenangan..

Namun aku ingin kamu tahu, aku tak bisa hidup tanpamu.. Aku rindu~




Comments
5 Comments

5 Orang Yang Prihatin:

ciKk rynN said...

huuuuuuuuu terkesan d hati..

Zyla said...

tapi... dia akan dtg kembali dan katakan.. " aku yang tak hidup tanpamu aku kemurungan sejak kau hilang dari hidupku"

zyla lalui apa jua yang di tulis dalam entri ni..

zyla berjaya lupakan dia selama 6 bulan.. tapi tk sangka dia kembali. embali utk apa.. zyla tak pasti.

ch000tz said...

cinta kadang tidak bersama jodoh,
namun selalunya jodoh pasti ketemu cinta......

sebab dalam cinta tak punya syarat...dtg sesuka hati pergi dengan sendiri..

fantasi_aida said...

die dah tinggal kan aida tanpa belas kasihan.. tapie dye still nk jumpe aida.. knp msti cm tu?? ape mksd dye.. sampai aty dye..

momoi mee said...

sgt2 menyentuh jiwa..isk,isk,