Wednesday, March 23, 2011

Rindu kadang menyakitkan


Biar tenang jiwaku.. Biar sejuk hati sedingin angin lalu.. Biar aku begini.. Aku bukan siapa siapa bagi kamu.. Merindui kamu satu kemestian tapi biarlah ku simpan.. Menyayangi dirimu telah terlanjur namun biarlah menjadi satu rahsia.. Kerana kamu dan aku tak mungkin lagi bersatu.. Biarlah aku begini menanti berubahnya wahai detik hati

Rindu itu kemanisan jiwa yang kadang kala merasakan pahitnya berbekas di dalam hati.. Walau sekuat mana cuba melarikan rasa yang hadir, pasti akan menjelma dan datang tika keseorangan..

Pernahkah merasakan sunyi dan sepi tika malam berlabuh dalam mengorak mimpi seolah merasakan diri amat hilang akan dunia.. Merasakan ada himpitan kuat di dalam dakap dada hingga membuatkan kadang air mata berkaca.. Seolah menyesali sesebuah hubungan yang telah berakhir..

Merindui seseorang yang bukan menjadi milik kita lagi dan kenangan yang terukir amat mengusik jiwa..

Kita insan biasa yang kadang juga masih ada rasa yang bersisa pada seseorang.. Yang dulunya pernah melalui masa masa yang bersama.. Kadang pernah silap memberi satu rasa akan sesuatu yang kita sendiri tidak tahu rahsia di masa depan..

Rindu pasa satu tatap wajah yang dulu selalu bersama.. Kita manusia yang tidak lari dari perasaan rindu.. Dan kadang rindu itu memberi kita semakin bersemangat demi mencari satu identiti yang baru..

Rindu ada satu bentuk perasaan pada satu kisah atau pada satu kenangan lalu bersama dengan seseorang.. Dan kenangan itu selalu saja bermain di minda dan fikiran.. Ingin sekali kembali ke dunia lalu namun apalah daya takkan sama..

Kadang rindu pada seseorang membuatkan kita semakin sebak memikirkannya.. Semakin rasa pedih di dalam hati kerana masih ada menyimpan sisa rasa sayang atau cinta.. Dan kadang juga mengalir air mata bila rindu yang amat panjang..

Selalunya rindu berkait rapat dengan hubungan seseorang yang penuh bermakna, pernah memberi satu rasa yang asyik..

Pernahkan kamu merasakan pedih yang dalam bila masih terkenang satu tatap wajah.. Yang dulunya pernah membuatkan air mata itu mengalir dalam kesedihan.. Dan masih adakah sisa kemaafan jika peluang itu masih ada? Sungguh aku dalam diam amat merindui kamu



Dan rindulah aku pada seseorang yang benar benar menghargai aku.. Kerana tidak mahu aku bazirkan rasa hatiku merindui pada yang mengkhianati aku.. Sungguh aku rindukan kamu.. Tapi kamu yang dulu..



Comments
20 Comments

20 Orang Yang Prihatin:

MISS WHATEVER said...

sangat sedih. sbb aku dalam proses merelakan insan yg ak syg pergi dari diari terindah ak. bila dia minta ak lepaskan apa perlu ak bt selain menurut tapi aku tak menyesal knl dia wlupon akhirnya ak sendri terluka sbb dia satu dari kenangan terindah utk ak. setiap hari ak rindu dia. setiap hari ak ingatkan diri utk lupakan dia tp ak tak lah sekuat mana. aku wanita biasa yg masih mencari tulang rusuk sapa yg diberikan kepada ak . andai dia jodoh ak, ak rela tapi andai dia bukan ak mendoakan. :')

Penyair SenjA said...

memaafkan tu...ya mungkin ada....mungkin ada jugak sisi kembali bersama...TAPI tgklaa jugak apa kesalahan yang dia dah buat...kalau dia mengundang huruf CURANG...aku memaafkanmu,tapi untuk kembali together...tak mengapalah....(Eh...tertouching laa pulak)...hihihihihihihihihi..;)

anGah said...

ahh.. sedey la... sabo okey.. aku ada.. hoho

anGah said...

penyair: huhu.. ileks... hhoho.. jgn sedey2.. haha

DibaLukaDuka said...

jyeah, baru je kawan termengimbau kenangan lalu lak tadi. dye terlepas cakap. erm. dah ter emo den tak pepasal. jyeah. rindu. tapi apekan daya. dye dah lepaskan aku untuk mengejar kembali ex dye yang dye sayang. wish him all the best :) walau hati terluka tapi akan terus sayang kat dye. heheh :P

♥ mUngE nAdEa ♥ said...

rindu sgt2 memeritkan :(

M.Y.S.O.U.L said...

yup,,rndu slalu menyakitkn...klu teringat balik kenangan lagi sakit...
kata2 maaf perlu ade,,,
just pk org yg meninggalkn kite dulu pnh hadir n bhgiakan kite pada mase dulu..so kite bleh maafkn die...if die kembali..ermmm,,ssh nk ckp sbb,,kite x pasti ape yg akan berlaku pada hari akan dtg...

ema said...

sagat menyakitkan hati dan terluka... tapi apa boleh buat relakan dan pasrahkan sahaja demi sebuah hubungan.....

anGah said...

nadea: sabau sabauuu

mysoul: hehe.. lek lek.. huhu

ema: yups.. itulah yang sebaeknya..

AIN said...

rindu memang myakitkan..rindu buat kita murung..tak tentu arah..serba tak kena..tapi adakah org yg kita rindui itu rasa ape yg kita rasa...huh..kenapa mesti ade perasan rindu, kasih sayang dan cinta..

ume said...

cool mobile stuff:Find all mobile stuff including free mobile phone downloads and cool games.Get ringtones,jokes,wallpapers,articles and much more at http://pkmobiles123.blogspot.com

Qaseh Qistina said...

tatkala rindu itu datang,jiwa menjadi kacau...sakit menanggung rindu yg x berkesudahan (tetibe jiwang lak)..hehe

nur said...

sangat susah nak mematikan watak terpenting dalam drama kehidupan kite.....die bahagia kite tp die jugak derita kite..:-|

CiK niNiEy said...

memang menyakitkan bila kita merindui seseorang yang dah punya orang baru..jika di toreh tangan dengan pisau..lagi sakit perasaan menanggung rindu yg tak kesampaian ini..betapa sakitnya menanggung rindu yang tak berkesudahan ni..tapi..what should we do..if die pun da bahagia dgn orang lain..hanya kita yang menanggung perasaan ini..

mohon share ye..

syida spongie. said...

wah. ayat awk sangat mendalam. sedih jea bila baca.

Cik Jah said...

Pernah mlepaskn sseorg, tp trasa perit dgn alasan yg dia berikn bcanggah dgn knyataan.. tp x apa la, anggap xde jodoh ngn dia. . .
mulanya sukar utk mlupakn, tp gerak ati sy sntiasa bkata ''Allah tk kn uji Hamba2Nya dgn ujian yg tak ttanggung oleh Hamba2Nya''.. dgn kata2 itu, sy kuat utk mlangkah.. antara sy dan dia sy anggap tiada jodoh antara kami.. alhamdulillah Ya Allah~

Jelita Lara said...

RINDU
Dikau dtg lg..
Menyapa segenap sanubari
Dikala sepi mencengkam diri

RINDU
Apakah yg dikau cari..
Mengapa sering menghimpit hati

RINDU
Tidakku tahu keperluanmu..
Bijak mencuri lakaran perasaanku

RINDU
Ku ingin tahu..
Adakah benar dikau pelengkap indah kenanganku
Atau
Dikau hanyalah bayangan luka gurisan kalbu

RINDU
Kepastian tetap aku nanti..
Biarpun menanti di hujung hari~!!!

Cik Ice said...

Bila kita cuba melupakan..tika itu kita semakin teringatkan..membuatkan diri semakin merindui..hmm

neelza_z said...

sedey la angah...menitis air mata nih...pnjm kata2 dlm entry nih blh x??

tonaH iS herE said...

bila baca entry ni mmg time ngah rindukan seseorg di kala ini

cewahhhh~