Tuesday, March 22, 2011

Aku jua punya rasa



Sayu dan hiba kadang terlintas satu tatap wajah yang satu ketika dulu selalu bersama.. Merindui kenangan lalu bila keseorang tika malam amat mengasyikkan.. Kadang mengalirnya air mata tanpa disedari.. Kadang rasa diri tidak di adili..

Dan mendung di luar seakan hujan di dalam hati ini.. Dingin dan sejuk di dalam.. Kadang rasa sunyi.. Sunyi yang panjang.. Sepi berpanjangan..

Pabila satu kisah cinta tidak terjadi seperti yang diharapkan, masing masing menunjukkan kesalahan yang lain.. Ada kalanya seolah dunia tidak adil pada kita.. Rasa benci pada pasangan kita yang dulu pernah berjanji untuk selamanya..

Orang selalu berkata, itu bukan jodohmu.. Dia bukan yang terbaik.. Ada hikmah di sebalik perpisahan.. Ya.. Berkata memang mudah.. Senang saja untuk berbicara menasihati.. Tapi pembawa hati ini tetap sayu..

Untuk apa aku menulis? Pada orang lain, aku bagaikan seorang yang kecewa.. Orang yang sunyi dalam sepi yang panjang.. Aku punyai kehidupan yang bahagia sekarang.. Kisah aku tiada di sini, malu untuk aku tatapkan.. Aku menulis bukan untuk mencerita kisah aku..

Bagiku, nilai cinta itu amat bermakna dan tinggi.. Bukan semua orang dapat merasakan indahnya bercinta.. Dan bagi yang salah, cinta juga bisa membuatkan ke alam yang hina.. Setiap saat di salut dosa.. Bercintalah pada hak.. Bercintalah pada insan yang dapat membimbing kita ke jalan yang benar..

Aku punya rasa.. Aku punya cerita.. Kerana aku suka.. Kerana aku selalu asyik.. Dan aku bukan siapa siapa bagimu.. Cuma seorang yang rileks rileks.. hoho



Comments
1 Comments

1 Orang Yang Prihatin:

EYNA AMEER said...
This comment has been removed by the author.