Saturday, March 26, 2011

Andai aku tahu



Andai aku tahu - Wajahmu penuh dengan sepi.. Dari raut wajahmu masih tiada terukir satu senyuman.. Masih aku menanti dalam sabar di mana senyum itu penawar rasa bagiku.. Namun masih tiada.. Dan aku masih dalam tanya apa salahku..

Andai aku tahu - Tiap pertanyaanku, akan terjawap.. Ada kalanya terpaksa aku ulang mengulangi beberapa kali.. Seolah kamu tiada disisi.. Tanyaku berbunga bunga.. Namun jawapannya tetap membasi saja.. Dan aku masih mencari mana silapku..

Andai aku tahu - Tiap saat aku tenung dalam wajahmu, dapat aku rasakan hanya diri yang ada.. Jauh kamu termenung seolah melayang kamu jauh entah di mana.. Siapa di hatimu?

Andai aku tahu - Bagaimana caranya untuk aku merapatkan lagi hubungan kita.. Yang dulu entah kemana, yang sekarang entah dimana.. Aku jua manusia punya hati dan rasa.. Ada jemu ada amarah tersimpan.. Maafkan aku sayang..

Andai aku tahu - Diammu begitu asyik.. Hinggakan tiada langsung kedengaran bisik suara, yang dulu aku pernah jua terdengar.. Mana salahku? Dan diam itu seakan membunuhku.. Dan diam itu amat aku benci kerana aku tak tahu apa rasamu..

Dan aku masih tidak tahu - Siapa aku sebenarnya aku padamu? Adakah hanya kepura puraan yang dilakonkan.. Aku bukan insan sempurna.. Ya aku tahu.. Sejarah lalu masih lagi mekar bagiku..

dan kamu juga perlu tahu.. Aku memerlukanmu kerana kamulah hidupku..



Comments
2 Comments

2 Orang Yang Prihatin:

Chempaka Sari said...

pandai sungguh mencoret kata ye...tahniah...

L@LinG said...

andai ku tahu... :-(