Thursday, June 23, 2011

Menyintai tidak semestinya memiliki

...Cintailah seseorang kerana kekurangannya, kerana suatu saat nanti kamu akan bahagia dengan kelebihannya…dan jangan pernah mencintai seseorang dengan kelebihannya, kerana suatu saat nanti kamu pasti kecewa ketika kamu tahu kekurangannya...

Bagaimana hari anda berlalu hari-hari tanpa cinta? hidup ini tidak dapat lari dari cinta...indahnya cinta itu bila melihat orang yang kita sayangi bahagia walau bukan dengan kita.. Kerana cinta itu bukan mempunyai kekuatan untuk melangkah jauh melihat kebahagiaan si dia..

Namun di mana hendak kamu mencari satu kekuatan untuk membenarkan rasa yang tersimpan menjadi kenyataan.. Sejauh mana lagi hendak kamu sembunyikan selaut kasih itu sedangkan hari harimu meronta satu sudut dunia yang dirimu amat menyayang akan dirinya..

Kamu merasakan seolah kamu bahagia begini, hanya memandang dalam jauh.. Melihat dalam dalam di matanya menyembunyikan getaran yang tersimpan.. Jika takut berkata cinta, simpan saja hingga hilang akan dia.. Sesalan tiada gunanya jika hanya menunggu saat kehadirannya..

Memang menyakitkan hati pabila kita jatuh cinta pada seseorang itu dan cinta kita tidak diterima, di tolak hingga luka yang pedih terasa di lubuk hati.. Tetapi amat menyakitkan hati dan terus di dalam sesalan jika cinta akan seseorang namun tiada kekuatan diri menyatakan.. Kuatkan azam membentuk satu kisah antara kamu dan dia..

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan akal untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan.

Kadang kala hati kita merasakan rindu sangat pada seseorang tetapi hati kita selalu berkata kata aku takut untuk meluahkannya.. Dan kerana rindu itu tiada bertepi.. Takut akan merubah segalanya yang indah.. Amat kita takut menghadapi igauan sedangkan kita sendiri dalam samar.. Mungkin nasib diri bertuah selangit cerah.. Dan mungkin saja diri amat malang, sedalam laut hitam..

Tiada manusia yang rugi pada sesuatu yang tidak pasti.. Dia mungkin bukan jodoh kita, kita bukan matahari buatnya.. Malam indah kita bukan untuknya dakap erat dan ucap salam sejahtera serta cinta.. Kita mungkin pernah hiaskan hatinya hanya kerana dia sunyi dan mahukan teman di kala bersendiri.

Dan ingin saja kita mahu keseorangan dan bersendirian dalam mengejar mimpi indah.. Namun hakikatnya kita dalam sepi menanggis kesunyian seolah tiada langsung manusia yang bersimpati.. Dan kita terus hanyut di dalam arus yang diam.. Mencari satu wajah yang akan memiliki sekeping hati ini..

Kadang orang berkata, adakah kita tiada rasa atau perasaan.. Seolah memandang hina akan diri kita.. Dalam menjejak mimpi yang dulu hilang.. Dan sebenarnya orang itu tidak tahu.. Kita masih ada harga diri yang tinggi.. Menanti nilai cinta suci dan bukan hanya semudah menerima sesiapa saja..




Comments
11 Comments

11 Orang Yang Prihatin:

s u a r a h e a R t y said...

oke. . .font dah cantek !

niena shopping2u said...

cinta yg ditolak sgt pedih, sbb tu kte xblh nk mencintai 100% sesama manusia.. cinta pada Allah.. Dia tak pernah menolah tapi itulah kehendakNya

NasZ said...

best..saya suka entry ni..

jemput join segmen simple saya..

SEGMEN SIMPLE : MY WISH ...

cik aisha said...

cinta...simple je kot tapi sebenarnye rumit.

tamlegend said...

mana ada apa yang jadi milik kita angah...tiada satu pun kat dunia ni kita pnya angah...semua pinjam...

SumBody Me.. said...

hu..sedih nk cerita bab cinta & memiliki ni..kata orang, jodoh kita bukan 1..terpulang pada kita untuk buat pilihan..tp yang sukar & penuh dugaan jugak yang selalu kita impi2kan..apa pn..semua di tangan tuhan untuk menentukan..usaha tetap terletak di bahu kita..

::contengan hati::)) said...

kita kan selalu jumpa yang salah,,
nanti akan ada yang terbaik kan ;)

Trecz said...

nukilan nhe telah menyentu hati sya....memang amat sakit bila menyintai seseorng tetapi kta tidak dpt memiliki diri nya.... :(

n!cK said...

suke enrty nie..syahduu je bace..:)

cute_gurlz said...

hurmm.....

fara murni said...

betul tu..
:)