Wednesday, June 1, 2011

Kita bukan aku dan kamu yang dulu





Sejarah lalu yang telah berlalu pergi adalah pengalaman yang amat bererti pada kita.. Sedang kita amat asyik menghitung langkah langkah baru pergi ke depan, kita pasti terkenang akan kenangan kenangan lalu bersama insan yang pernah mengegarkan jiwa kita..

Dulu, kita pernah menjadi satu jarak.. Berjalan berdampingan menghampiri segala kekalutan.. Kita sama sama membilang begitu banyaknya bintang di langit yang kelam.. Mencari sembunyi cahaya bulan di balik awan..



Dulu, di mana ada kita, tawamu menghiasi masa bersama.. Senyuman membuatku selalu menjadi lupa yang kita cumalah hanya teman bagimu.. Dan aku amat asyik menatap wajahmu hingga kadang aku resah dan takut akan hilang kamu..

Dan dulu dulu, jika ku coretkan di sini amat panjang hingga aku tahu helaian masih belum cukup puas untuk menceritakan tentang aku dan kamu.. Tentang kita satu masa dulu..

tapi kini,

Aku dan kamu bertemu kembali.. Bukan untuk menyambung ikatan yang dulunya kita pernah merasa indahnya bahagia walau seketika.. Ada kamu dan aku kini cumu melewati batas batas usia.. Dan harus kamu tahu, kita kini bukan aku dan kamu yang dulu..


Walau kasihku padamu bagai jatuhnya embun ke daunan, namun hati ini tiada rasa benci yang erat cuma pintaku harap kamu mengerti aku punyai hati yang perlu di jaga..

Hatiku terbang jauh melayang menyembunyikan rasa lubuk hati.. Sunyi itu terus menghiris jiwa tanpa ada rasa belas.. Dan melangkah aku tetap keseorangan tiada menemaniku jatuh dengan leka.. Walau masih mampu tersenyum, pahit jua ku rasa sedang manis telah hilang lama dulu


.....

Menghayati, jika situasi sepasang kekasih yang dahulunya pernah berjanji hidup bersama kemudian berpisah.. Dan bertemu semula dan pinta untuk kembali.........



Comments
4 Comments

4 Orang Yang Prihatin:

Qaseh^muti@ra said...

macam faham2 aje. keh3 ;D

Jangan Kalot said...

Assalamualaikum,
Anda dijemput untuk mengunjungi blog santai kami.
Sudilah untuk kita saling ‘follow-memollow’
Ini adalah satu entry kami yang terhangat.
cara cara menghilangkan pipi tembam
Diharap pengenalan blog yang baru sebulan jagung ini akan merapatkan silaturrahim antara kita. 

Dari,
Admin JanganKalot. 
Terima Kasih.

*cantiknye bahasa. :)

nazri said...

admin saya nk shared post nie kt blog saya bole x?

amy1906 said...

hmm,sedih baca...macam faham jak situasi diri aku sehingga tergerak baca entry nie.