Monday, June 13, 2011

Hakikat Bahagia



Setiap kita mepunyai hak untuk mengetahui dan merasai apa itu makna BAHAGIA.

Anda boleh berbahagia jika itu yang anda inginkan pada diri anda. Pada dasarnya, semua ini terletak pada diri anda sendiri. Samaada menetap bahagia atau rasa sengsara, semuanya pilihan di tangan kita.

Bersikap mental yang positif akan membuatkan kita lebh yakin dan bersemangat dalam menanti saat bahagia itu pasti akan tiba. Sikap positif akan mencerminkan diri kita dalam bentuk ketenangan, kewarasan dalam menyusun segala agenda hidup kita yang seterusnya.

Dengan ada mental yang positif dan bersifat terbuka, akan terwujudlah potensi-potensi serta aura-aura kebahagiaan dalam kehidupan kita nanti.

Tapi ingatlah !! jika ada halangan atau rintangan datang menjengah, itu hanyalah dugaan dan ujian dari yang Maha Kuasa. Allah swt mahu melihat dan menguji kesungguhan dan ketabahan kita dalam mendapatkan Kebahagiaan itu. Dan tanya lah pada diri ketika kesulitan datang melanda :-

a) Perlukah aku meratap dan menangis sambil duduk termenung mengenangkan nasibku yang serba malang ini?

b) atau sambil tersenyum memikirkan bagaimana mahu mencari jalan penyelesaian tersebut?


Pilihan di tangan anda. Bahagia atau sengsara ada di hujung pemikiran kita.


...
share dari note yang tersimpan.. Bukan dari aku.. dh lupa link asal..



Comments
2 Comments

2 Orang Yang Prihatin:

Iryana said...

saya bahagia bila tgok org yg saya syg bahagia...tercgt! :)

perjalanan pulang said...

bahagia aku tenguk korang