Friday, October 14, 2011

Cerita Dua Orang Sahabat

Ajoi yang baru menjadi kastam di Tambak Johor menahan seorang pemuda (Sumardi) yang menaiki motor kerana gaya pemuda tu lain macam gayanya semasa melaluinya.

Ajoi: Oppss berhenti!
Sumardi : Ya Encik..
Ajoi: Apa yang ko bawak dalam beg tu?
Sumardi: Takde pape encik..
Ajoi: Bukak!
Sumardi: Okies…




Ajoi: Ni aper ni? (ada beberapa biji batu)
Sumardi: Batu encik…
Ajoi: Hmmm batu jer? Sambil membelek-belek batu tu..kemudian dia cuba gigit. Aduh! memang batu!
ok jalan…

Keesokan harinya, Ajoi melihat Sumardi lalu lagi dan dia tahan lagi..

Ajoi: Buka beg awak!
Sumardi: Okies…
Ajoi: Hmm batu lagik… ok jalan…

Begitulah selanjutnya setiap hari Sumardi lalu naik motor dan kalau Ajoi check begnya cuma ada batu kerikil..dan mereka sudah berkawan dan selalu pergi ngeteh (minum2) bersama.

Setelah 30 tahun, Ajoi pun pencen, begitu juga Sumardi dah tua dan tak masuk Singapore lagi. Satu hari mereka melepak pekena kopitiam di restoran Chamek.

Ajoi: Wak, aku pun dah pencen, ko pun aku tengok dah kaya , baik ko berterus terang dengan aku ko dulu ko sebenarnya hari-hari seludup batu kan?
Sumardi: Heheh memang sebenarnya aku hari-hari seludup sampai jadi kaya tapi bukan seludup batu la Joi.
Ajoi: Abis ko seludup aper?
Sumardi: Hmmm oleh sebab ko pun dah pencen, aku bagitau juga la… sebenarnya aku seludup…

.
.
.
.
.
.
.
.

Hehehehehehehehe???




Comments
10 Comments

10 Orang Yang Prihatin:

aimie amalina said...

seludup ape?
waaaaaaaaaa

momoi mee said...

seludup aper!!!?

miss hanna said...

sila la gthu..sludup apakah itu??

abdooss said...

M_-_s_-_l !! hahaha :)

I-da said...

Apakah?...apakah?...tak faham

Aku Budak Geografi said...

seludup pe wei??nape xgtau

guyut said...

seludup beg..

Anonymous said...

SELUDUP MOTOR KAN???

CIK COKLAT said...

adehhh..kenapa tergantung??

Anonymous said...

lawak antarabngsa Ujang kui..kui..kui..nak taw lepas 2 ape ? lepas 2 (two) three (3)la kui kui.. By amar