Tuesday, December 13, 2011

5 Blog Pilihanku 2011

Blog Jiwa Jiwa

Pertama sekali ini bukanlah entry berkisah jiwa jiwa..

Berkesempatan dengan saudara Ben Ashaari menganjurkan Segmen 5 Blog Pilihanku 2011 (sila klik untuk join) memberi kesempatan pada saya untuk menceritakan serba sedikit blog blog yang kerap saya lawatan.. Dan  selalunya blog bekenaan bukan sekadar best dan mantap, tapi memang tertungu tunggu entry yang menarik..


Penganjur 

Blog yang cool di sini tidak semestinya punyai header atau layout yang terbaik.. Tapi lebih kepada kesan pada diri saya mungkin kerana entry entry mereka banyak memberi buah fikiran dan membuka minda..

Segmen di sini, adalah untuk mengeratkan lagi di antara blogger blogger.. Dan dunia blog malaysia kini, punyai kebencian pada segmen.. Masing masing punya tafsiran la ye..Pada saya, ada yang baik ada buruk..

Berbalik kepada tajuk entry asal..

Blog pilihan yang cool Pertama
Blog Rasa Hati

Penulis blog Rasa Hati, merupakan seorang penulis yang berbakat di dalam genre beliau.. Banyak menyentuh 2 cerita besar.. Yang pertama kisah Nostalgia era sezaman kami (lahir 80an).. Memang asyik dan seolah mengimbau kenangan lalu.. Terkesan hingga ke hati.. Dan saya juga suka membaca hujah hujah beliau di dalam kisah politik, walau saya tidak berapa sokong hujah beliau.. Dia UMNO beb.. hehe.. Dan saya juga terkesima dengan cara penyampaian beliau tentang kisah agama.. Banyak entry yang menarik.. Contoh entry yang memberi kesan pada saya Dara, Kebenaran Yang Selama ini Terlindung dan lagi lagi.. Bahasa yang mudah dipahami..


Pilihan blog cool yang Kedua

TubeLawak
Siapa tubelawak? Pada aku dia seorang blogger yang cool.. Kerana dia berani suarakan sesuatu pendapat beliau dengan lantang.. Entry entry beliau juga best dan menarik.. Lain dari lain.. Beliau berani bongkarkan beberapa cerita penting di dalam dunia blog.. Antaranya kisah Adistory atau Fida Aishah.. makcik hajjah sitt al-wuzara.. Sebelum aku tahu erti blog.. kira kira pada awal tahun ini, tubelawak la sumber bacaan aku.. Tapi sekarang dia dh jarang update entry.. Sibuk gn projek Busuk agaknya


Blog pilihan yang cool Ketiga



Pada aku, beliau memang berbakat di dalam dunia blog ini.. Hasil karyanya ada pengajaran dan walau lawak lucah.. Orangnya tidak sombong.. Dia memang cool dengan kartun kartun dia.. Untuk pengetahuan, design header layout blog jiwa jiwa ini adalah hasil karya beliau.. Berbakat kan.. Sentuhan pink..

Untuk pilihan ke Empat
header BK yang lama
Siapa tidak kenal dengan Saudara Hasrul.. Blogger yang tidak kenal erti jemu.. Antara blogger yang rajin update entry.. Dalam sehari mungkin 3 atau lebih.. Saudara Hasrul juga tidak loket ilmu..Seperti sebelum ini beliau ada menganjurkan segmen, dan saya juga join.. hehe.. Dalam dunia blog, saya banyak ambik kelas tambahan dengan beliau.. Tidak loket ilmu dan seorang yang peramah.. Cool

Dan pilihan blog yang cool yang terakhir..

Hurm.. Blog Sentuhan Maya.. hehe.. Kalau tak saport blog sendiri.. siapa yang nak saport kan.. hehe..


Sekian serba sedikit blog yang cool.. Bila dah siap, baru perasan blog yang cool adalah dari lelaki.. hehe.. Pada yang tidak menyukai entry ini, mohon maaf.. Pada yang tidak suka SEGMEN.. mohon maaf.. Tujuan entry ini adalah untuk menceritakan beberapa blog yang cool pada aku... 




Comments
14 Comments

14 Orang Yang Prihatin:

Yuyu Zulaikha said...

cantik nyaaa headerr! sape buat!????

Makbed said...

smart weh header ang.

laskar pelangi said...

semua terbaik punya blog;))

Hakuna Matata said...

love your header ! nice . ;)

Umie Naziera said...

belog belog terbaik

Unknown said...

Terima Kasih Encik Jiwa-Jiwa...

perghh rasa terharu dan terkesima...

rasa macam nak pi umah ko peluk cium...

eh bunyi macam gay pulak.. hahahaha

anyway, jujur rasa dihargai, terima kasih ya.

Admin said...

Terima kasih atas penghargaan ini ... :) moga bertambah2 maju jaya

Rosniena said...

cool blog n nice header

Udin said...

as-salam..

pergh! semua ni geng2 blogger power! hehe.. salam ziarah.. :)

Anonymous said...

salam perkenalan sy dri segmen abg ben
rupa byk blog yg best
jom singgah

http://comelamiera.blogspot.com/2011/12/5-blog-pilihanku-2011.html

SHILAZIZI said...

hebat2 semuanya...mmg cool ey

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

salam incik angah.header gegar2.hehe~

TiTi said...

salam perkenalan, datang singgah sini dari segmen ben =)

Adzrien Shoppe said...

cantik design blog ni...suke