Friday, November 18, 2011

Atas Nama Cinta, Kita Sering Salahkan Takdir

Jauh itu antara kita sering ada cerita.. Cerita kisah cinta selalu asyik dilamun gelora asmara.. Mencari dan menanti dimana jodoh yang tidak kunjung tiba.. Jauh dihimpit jarak akan sesuatu yang masih kabur.. Di mana nilai cinta semakin pudar


Kadang diri terasa satu bebanan yang berat dalam melangkah kedepan.. Dan jiwa semakin terasa kosongnya di dalam dan selalu saja bertemankan sunyi walau pada hakikatnya kita tidak keseorangan..



Perginya dirimu meninggalkan kesan yang mendalam terhadap diriku.. Sehinggakan merobek jauh ke dalam nilai rasa hati ini.. Aku selalu sebut namamu tanpa ku sedar.. Dan kadang kadang di dalam mimpi ku dibuai asmara yang mengasyikkan kerana amat aku dambakan dirimu..


Atas nama cinta
Sehinggakan diriku selalu di dalam khayal seolah tidak dapat menerima kenyataan yang hakikatnya cinta kita sudah tiada.. Hilangnya cintamu menusuk hatiku sehinggakan ku memilih cinta yang fana.. Di dalam
harapan masih utuh lagi untuk memiliki cinta yang dulu pernah ku rasa nikmat bahagia..

Atas nama cinta
Aku ingin kamu tahu aku masih begini yang selalu hanyut di dalam khayalanku sendiri.. Ada rasa ingin berubah dan melepaskan atas nama cinta ini namun sekuat mana aku, masih erat dalam dakap dadaku cinta kan kamu..

Atas nama cinta
Aku ingin kamu tahu tiada pernah kunjung akan cinta selain pada kamu.. Walau dulu pernah aku ada kisah.. Walau sekarang aku ada cerita.. Tapi sebenar akan hakikat, belum pernah ada cinta yang ku rasa selain pada kamu.. Kamu yang selalu ku dambakan.. Kamu yang selalu terbayangkan.. Cuma kamu yang pernah mengeggarkan jiwaku..


Atas nama cinta
Amat aku rindu yang amat kuat di sini, namun ku gagahi jua rasa.. Bukan ku ego atau sombong akan diri.. Tapi aku terpaksa memendam demi kasih dan sayang aku yang bersemi..

Cintaku masih membara, rinduku masih menyala, meskipun itu tak pernah kamu rasa kerana cinta ini adalah cinta yang tertutup rapi di hatiku..



Atas nama cinta
Bila cinta kini tidak lagi aku rasa dan bermakna.. Bila cinta kini ku tinggalkan dan terus menjadi lemah dan tersungkur di dalam dunia maya..

Kesakitan cinta ini makin terasa ngilunya apabila sebuah pasangan itu hancur musnah.. Apa yang dijanjikan selama ini, menjadi dusta belaka.. Ketika baru sahaja berpisah, semuanya menjadi tak kena.. Semuanya dipersalahkan.. Terasa diri ini dihimpit oleh satu perasaan yang berbelah bagi dan tiada siapa yang ingin menolong..

Di antara dua jiwa, sebuah percintaan yang semakin mekar mahukan sebuah perkahwinan antara dua hati.. Tapi sebenarnya hidup selepas sebuah perkahwinan bukanlah berakhirnya satu epilog cinta.. Itu satu permulaan kehidupan baru.. Jauh lagi perjalanan di dalam suka dan duka suami isteri..

Bukan salah atas nama cinta jika sebuah kisah perhubungan yang kita dambakan itu tidak punyai jalan cerita seperti yang kita inginkan.. Bukan salah takdir pabila kisah cerita cinta kita musnah di tengah jalan.. Siapalah kita untuk menyalahkan takdirNya



Comments
13 Comments

13 Orang Yang Prihatin:

yura said...

assalamualaikum.....kite hanya manusia bese....der wat silap...n seing salhkn takdir bile berlaku bencana...tapi kite sll x sedar bahawe sume 2 berlaku sbb ader lgi y terbaik unk kite...sume 2 mengajar kite erti kehidupan kan :)

aimie amalina said...

atas nama cinta
sentuhan jiwa ini perlu sedari, cinta itu bukan milik siapa2, kekal abadi milik Dia =]

Anonymous said...

betul!

Fadah said...

setuju sangat tu...

starzieti said...

nice entry. :D

Sunah Sakura said...

kerana segalanya telah pun disusun rapi dalam Luh Mahfuz...

umie naziera said...

cinta pada Yang Esa kekal abadi!!

syieha_wanah said...

sama macam saya rasa

tonaH iS herE said...

mmmm sedey nyer

dpt rase ati ni ngah sedey giler skang nih

indahcinta roseys said...

biasela tu... mule2 sume huuru hara.. salah kn itu ini... tp bile dh bleh terime hakikat.. sume akn cool blk...

Iffah Afeefah said...

penulisan encik angah wat sy suke suke dan suke lg hehe

Nong Andy said...

Atas nama cinta semuanya aku turutkan. kerana kasih kerana sayang lautan api akan ku renang.. aku tidak mahu hidup di dunia yang tidak ada kamu!!

* aku tak pernah salahkan takdir. ia buat aku kuat.. buatkan aku tabah.. Buat aku Kenal padaNya.

zahara.bunga@ymail.com said...

apa mau d'kata...
smuanya kembali lg pd sang kuasa...
karna apa yg qta inginkan blm tentu baik untuk qta,, & apa yg tdk qta inginkan justru baik untuk qta.....

tuhan pasti beri k'indahaan pd wktnya