Saturday, February 18, 2012

Cerita Tentang Rindu

Rindu itu satu rasa yang kadang susah untuk diceritakan dengan kata kata mahupun dengan nukilan.. Kerana ia adalah satu perasaan yang kuat di dalam dakap dada.. Dan kadang bisa membuatkan air mata ini mengalir walau sekuat mana dan setabah mana seseorang itu..

Walau dimana kita berada tika ini.. Pasti ada ruang untuk kita memikirkan dan terkenang akan satu kenangan yang pernah sama sama dulu kita harungi.. Rindu tidak dapat di halang dengan apa carapun..

Kadang rindu datang dalam kita sedar.. Tersenyum kita sendirian.. Dan kadang kita merindu dalam amarah, menangis kita dalam diam.. Membara di dalam..

Rindu tidak berertinya kita cinta.. Tapi selalunya cinta pasti ada rindu




Rindu itu amat jelas pada hati ini.. Sedang kita punya rasa untuk dakap semua kenangan lalu.. Sedang kita masih lagi di dalam asyik yang tak sudah sudak akan kenangan lalu..

Kenangan bersama dulu kembali teruja.. Di saat sama sama meningkat alam dewasa.. Susah bersama.. Saling berkongsi cerita.. Dan kini sudah berubah kerana dengan dunia masing masing..
Kita jadi layang-layang, biar angin bawa kita tebang.. Kita jadi deruan ombak, biar pantai jadi tempat bertemu.. Lebih baik kita jadi kamu dan aku, biar hati yang menyatu
Pernahkah kita terfikir dan terlintas di fikiran kita, ramai orang yang kita rindu sebenarnya.. Ada kala kita rindu pada keluarga.. Ada kita rindu pada teman seperjuangan.. Tapi sering kita teringat pada sang pemuja di hati.. Amat damai rasa bila rindu pada yang kasih..

Kadang rindu kita pada seseorang yang kita sayangi, cintai dan yang kita suka.. Ingin saja kita luahankan dan mengambarkan perasaan yang membuak buak.. Dalam erti memberitahu dalam sms atau call.. Dan amat sedih hati ini jika dia tidak merasakan apa yang kita rasa.. Dan kadang kita cumalah bertepuk sebelah tangan.. Amat menyakitkan.. Merindui pada yang tak sudi..

Rindukan satu tatap wajah yang pernah dulu bersama sama di dalam susah.. Di dalam keresahan.. Di dalam kesunyian.. Dan amat rindukan kenangan yang dulu.. Rindukan gurauan manja.. Rindukan senyuman yang hadir.. Rindukan rajuk yang panjang..

Kerana rindu itu adalah satu kiasan pada kisah cerita cinta yang masih bersisa..
Dan yang pasti rindu itu sama.. Kenangan lalu itu sama.. Rindukan kamu yang dulu.. Rindukan kita yang lama.. Tapi itu tak mungkin lagi berulang.. Kerana masa itu telah berlalu


Pernahkan kamu merasakan rindu yang amat kuat pada seseorang hinggakan air mata hampir mengalir dan di dalam jauh sudut hati merasakan amat memerlukan seseorang itu berada di sisi? 
Dan tersenyumlah saat kamu mengingatku, kerana saat itu aku sangat merindukan mu.. Dan menangislah saat kamu merindukanku, kerana saat itu aku tidak ada lagi di samping mu..



Comments
10 Comments

10 Orang Yang Prihatin:

Phoenixx said...

rindu ~

cik faten said...

miss u....

ErnieFaizal Siti said...

ni yang susah, bila dah mula suka seseorang, mesti nak rindu2..hehe

arenum chayo2!!!! said...

rinduku xterluah....

reenapple said...

perit bila rindu itu tidak berbalas..=)

aku rindukan seseorang bila membaca ini.. =)

Sunah Sakura said...

Orang kata kalo kita mimpikan seseorang, sebenarnya seseorang itu sedang merindui kita...

dan untuk soalan last dalam entri ni, ya...pernah...

amy1906 said...

rindu aku, hanya Tuhan yang Tahu...

ni putu jalita victoria said...

kerinduan ini sangatlah besar n tak terbendung..
Begitulah nyatax..
Air mata hingga tak terbendung ketika merindu.. :'(

Aziz Z said...

rindu sgt..

nur husna said...

saya merndui ssorg... tp prsaan itu hnyalah dalam diam... stiap kali nampak dia di fb brsma teman prmpuannya, saya xbleh bt apa2... tp hati saya sakit...