Tuesday, January 10, 2012

Cinta Itu Bukan Sekadar Kata Kata

Dalam bingkisan suratan, mencari erti kehidupan masih ada yang terlupa di mana sedang berpijak.. Masih dalam angan yang tak sudah sudah.. Dikaulah kehidupanku.. Sakit kamu, sakit aku.. Mana pergi aku, kamu di sisi.. Namun siapa masih ada..
"Jika masih ada akan suara suara.. Percayalah dengan kata kata.. Itu adalah satu nokhtah akan cerita cinta kita" 

 Hidup ini susah kita nak duga.. Kadang kadang, kita merasakan amat dekat dengan seseorang, tapi sebenarnya amat ketara apa yang dirasanya.. Amat jauh dengan apa yang kita fikirkan.. Walau kita dapat menyentuh jemarinya, belum tentu hati dia dapat kita selami..





Mungkin , kita boleh buat dia ketawa.. Mungkin kita selalu membuatnya tersenyum suka.. Dan kita selalu menenangkan jiwa yang resah.. Namun, kita tak tahu apa makna senyumannya.. Dan pabila air mata yang mengalir itu, kita selalu ada di sisinya namun mungkin pada hakikat sebenar kehadiran kita sedikit pun tak menyenangkan hatinya..

Dan terjadinya janji kita.. 
Aku melihatmu sebagai cahaya yang dapat menyuluh akan suramnya.. Akan gelapnya jalan jalan berliku di dalam hidupku.. Agar jalanku ada.. Agar jalanku terang.. Membuka ruang untuk terus melangkah..
Benarkah itu cinta pabila ada satu rasa.. Atau kita yang diperdaya oleh rajuk dan rayu sang pencerita.. Kehinaan di hias hingga mempersonakan.. Memberikan kata seolah tiada lagi indahnya cinta.. Kesementaraan dinampakkan kekal hinggakan segala yang busuk terbau harum.. Segala yang keji ternampak indah.. 
Dan berpisah kita cuma mati.. Itulah keramat janjiku..

"Sungguh aku sendiri masih mencari ertinya.. Kerana aku sendiri masih belum dapat selami.. Bukan niatku angkuh untuk bicara tentang cinta seolah aku amat pakar dan sempurna.. Namun aku jua dalam mencari butanya cinta akan nilai ertinya.."



Comments
8 Comments

8 Orang Yang Prihatin:

Yoep lintor said...

lain kali belajor dgn yoep lint0r, nk bercinta tp ngenget0r..

Lelaki said...

cinta yang begitu mudah diucapkan tetapi sukar sekali untuk difahaminya...

Umie Naziera said...

true love require no words

:: My BeAuTiFuL wOrLd :: said...

sakitnya bila putus cinta kan? :'(

Anonymous said...

follow sini...

Nong Andy said...

"Aku cinta padamu"

mudahnya....
indahnya...

Tapi jua sakitnya!!
bila ucapan itu hanya sekadar mainan..

*tetiba emosi!!

Part Time Job said...

Saya tiada komen tapi i suka

Emmet said...

wah, entry yang menarik, blog ni pun lawa, keep up the good work! :D